Skip to main content

Dojmy z R.A.W. (Realms of Ancient War)

Pohádka o tom, jak grafika u diablovky není vším.

Diablo 3 má už většina hráčů za sebou, ostatní teď asi dohrávají Torchlight 2. Současně s tím se z milovníků žánru hack&slash mlátiček snaží vytáhnout pár zlaťáků hra RAW - Realms of Ancient War. Nová (zatím konzolová, později PC) arkáda, která přišla relativně nečekaně, jako blesk z čistého nebe, na PSN a XBLA. Stojí vůbec za pozornost? Ani moc ne.

Na první pohled vypadá RAW - Realms of Ancient War parádně. Na základě trailerů dokáže zaujmout velmi hezkou grafikou, která se, soudě dle reakcí v diskusních fórech, nejen mě líbila i o něco více než vzhled Diabla 3. A navnadí slibem na velkolepé souboje s obřími hordami nepřátel a klasickou hack&slash hratelností.

I krátce po spuštění a prvním prozkoumání menu srdce kovaného diabláře zajásá. Všechno vypadá tak, jak má. A to i když se tvůrci zjevně moc dlouho neprali s myšlenkou na originalitu. Hra vám představí klasický příběh o zlu, které nepochybně sesadíte, nabídne vám tři postavy: válečníka, kouzelníka a lučištníka. A vrhne vás do úvodního městečka.

Městečko působí hezky živě. Všude se potulují NPC a se všemi lze prohodit alespoň pár vět. I když bohužel zcela bez dabingu. Samozřejmě tu nemůže scházet obchodník, který od vás odkoupí všechen nasbíraný loot. Až doposud vše dobré a člověk celou dobu prstem hladí tlačítko: "Unlock Full Game Now."

Ale hlavní kámen nastává v okamžiku, když skončíte s průzkumem vesničky a vydáte se hlavní branou do divočiny okolo. V tu chvíli hra představí soubojový systém a celý zážitek padá, slušně řečeno, na hubu.

Velmi těžko se popisuje, co přesně je na soubojích špatného. V principu fungují podobně jako jinde a člověk by si myslel, že na obyčejném mlácení není co pokazit. Stačí vymyslet pár typů útoků a vlastností, které se za zkušenostní body zlepšují a hotovo. Ale jak je vidět, ono to opravdu nestačí.

Souboje v RAW - Realms of Ancient War bych popsal slovy sterilní a jalové. Údery probíhají jaksi virtuálně a nemají žádný zjevný dopad. Při zásahu protivníka neslyšíte cinknutí čepele o kovovou zbroj, nebo chutné mlasknutí sekery do hýždí bandity. Ani nevidíte nějaký vizuální efekt, kde by protivník na zásah reagoval nějakým pohybem nebo z něj alespoň trošku cákla krev za doprovodu bolestivého heknutí.

Startovní trailer

To samé platí i pro vaši postavu. Jediný efekt, který na vás mají zuřivě bušící protivníci, je ubývající zdraví. Prostě proti sobě s protivníkem stojíte, mácháte rukama a čekáte, komu dříve dojde ukazatel zdraví. V některých temnějších zákoutích jsem si ani nevšiml, že jsem napaden nějakým menším pavoučkem, dokud mi nezačala pomalu červenat obrazovka. Žádná jiná reakce mé postavy se nekonala.

R.A.W. (Realms of Ancient War) vyšlo pouze v digitální verzi pro PS3/X360 19. října a později bude i pro PC.

Výsledkem jsou souboje, které vůbec nebaví a nemají žádnou šťávu. Představují pouhopouhou klikací rutinu, která příliš nezaujme, což je u mlátičky zásadní problém.

Sám za sebe tedy R.A.W. na základě dojmů z dema doporučit nemohu. A to ani za těch 1200 MS bodů, tedy přibližně 300,-kč, které stojí. Přišla mi jako hezky vypadající nudná otročina, která při hraní neposkytuje žádný pocit radosti či zábavy. Koneckonců o kvalitách demoverze svědčí i to, že tu nyní nečtete ani později nenajdete recenzi plné hry.

Read this next