Skip to main content

Rage je největším projektem id

Momentálně prochází rukama prvních testerů.

Noční konference z QuakeConu '09 přinesla především báječný nový trailer z postapokalyptické střílečky Rage, kterou navíc autoři přivezli již v hratelné podobě a během dalších dnů prý návštěvníkům předvedou půlhodinovou komentovanou verzi.

Co se hry týče, je to prý pro id Software vůbec největší projekt, jaký kdy dělali, a třeba momentálně na něm pracuje víc programátorů, než kolik měla původní firma dohromady zaměstnanců.

Všechny základní otázky kolem Rage už byly vyřešeny a momentálně se nachází v hratelné podobě, takže ho id Software dali prvním testerům a sbírají jejich dojmy. Carmack ale upřesnil, že v tomto ohledu je opatrný, protože "nemůžete je nechat sepsat seznam všeho, co by ve hře chtěli mít, a pak to do ní opravdu dát".

Duchovní otec firmy zároveň prozradil, že až do Rage se úmyslně vyhýbal renderování lidských postav, protože na to neexistovala dostatečně dobrou technologii. Zombíky v to nepočítá, neboť ti "mají poškozené mozky, takže se u nich počítá s deformací vzhledu". Zdali se to tentokrát naplnilo lze jistě posoudit pohledem na obrázky.

Stále také není jasné, jestli se id Software podaří hru rozdělit na jednotlivé disky DVD kvůli verzi pro Xbox 360, ale "je to na dobré cestě".

Konečně pak Carmack prozradil, že Rage zatím nemá hotový první level - ten si totiž autoři schovávají jako pochoutku na úplný závěr vývojového cyklu. Z toho všeho lze soudit, že Rage postupuje zdárně a mohlo by skutečně vyjít v první polovině příštího roku, jen těžko to ale bude dřív než na jaře. Do té doby si můžete zkrátit čas třeba naším červencovým preview.

Read this next