Raději devítkové hry s menšími prodeji než šestkové bestsellery
Uvažování Capcomu.
Bylo jasné, že nějaké takové vyjádření přijde, aby se adresovaly výsledky Resident Evil 7 (Alza.cz). A japonský Capcom k tomu přistoupil velmi nevšedně.
Když se ho optali, jak se tváří na fakt, že sedmička prodala 5,1 milionu kusů, zatímco šestý díl série o dva miliony kusů více, odpověděli vedoucí evropské pobočky Antoine Molant a Stuart Turner pro sesterské GamesIndustry takto:
"Preferujeme hru, která dostává 9/10 a prodala méně kusů, než hru, které se prodalo více kusů, ale dostala jen 6/10."
Dodali, že sice musí uspokojit akcionáře, ale prý to není vždy jen o komerčním úspěchu. Získání opravdu vysokých známek v recenzích má prý pro Capcom stejnou hodnotu, jako když se některé hry prodají miliony a miliony kusů. Navíc prý RE7 dopadl úplně v pohodě, co se týče ziskovosti, jinými slovy, asi neměl tak vysoké náklady jako některé starší díly.
"Krom toho se dnes zaměřujeme mnohem méně na prodeje z prvního dne, více přemýšlíme v dlouhodobém horizontu. A v tomto ohledu má Resident Evil 7 báječné výsledky. I nyní, rok a půl od vydání, prý jde o vlajkovou hru pro VR, což pomáhá prodejům," vysvětlil EMEA marketing director.
U nadcházející předělávky Resident Evil 2 prý měli obavy, jak zareaguje fanouškovská základna na změny pohledu kamery, ale dosavadní vývoj v počtu objednávek je uklidnil.
V názvu nemá hra slovo "Remake" z toho důvodu, protože je to něco více než obyčejný remaster: chtějí ji propagovat jako plnohodnotný titul, navíc je ve vývoji stejně dlouho jako předtím "nová" sedmička.
Okno na konci ledna se prý Capcomu dlouhodobě vyplácí, sice přijde o určitý bonus v podobě Vánoc, ale zase to je menší risk. A rovněž se takto příští rok vyhnou 22. únoru, kdy se sejde Metro Exodus, Days Gone, Anthem a Crackdown 3.