Quake II RTX dostává jako první hra podporu Vulkan Ray Tracing
Výsledek úsilí od Nvidia.
Společnost NVIDA vydala Game Ready ovladače, které oficálně podporují Vulkan Ray Tracing. U té příležitosti se dočkává aktualizace demo Quake II RTX, která přinese podporu nového průmyslového standardu.
Jde o výsledky mnohaleté spolupráce mnoha společností a NVIDIA, která zaujala aktivní vedoucí pozici v této technologické evoluci. Byla zvolena do předsednictva skupiny pro Vulkan ray tracing v Khronosu, přispěla k designu dodavatelského rozšíření za účelem rychlého postupu prací a poskytla ovladače k provizorní verzi ray tracingového rozšíření pro Vulkan, aby podpořila získávání zpětné vazby od vývojářů. Nyní jako první tato rozšíření představuje ve hře.
Vulkan Ray Tracing už není pouze pro GeForce RTX. Quake II RTX je díky nové aktualizaci první hrou podporující rozšíření Vulkan Ray Tracing, které není svázané s žádnou specifickou platformou. Je tedy možné si zahrát na kterékoli kompatibilní GPU. Více informací naleznete zde.
Quake II RTX byl první hrou na světě plně využívající path tracing. Jde o techniku ray tracingu unifikující všechny světelné efekty, mezi které patří stíny, odrazy, lom světla a další, do jediného ray-tracingového algoritmu. Díky tomu získává Quake II od id Software, jedna z nejpopulárnějších her na světě vydaná v roce 1997, úplně nový a svěží vzhled.
Hra má také vestavěný benchmark, díky kterému lze snadno otestovat výkon různých GPU ve Vulkan Ray Racing. Jde zíroveň o vůbec první takový benchmark na světě.
Quake II RTX je k dispozici na Steamu. První tři úrovně jsou stále zdarma, pokud vlastníte plnou hru, bude ray tracing samozřejmě podporovat celá.