Pětkrát více geometrie v Call of Duty
A co přinese volumetrické nasvícení?
Tak jako každý rok, i tentokrát slýcháme, jak bude nové Call of Duty jiné oproti předchůdcům. Oficiální blog se dnes zaměřil na vylepšení díky přechodu na pokročilejší engine.
Hlavní inženýr renderování a šéf polské pobočky Infinity Ward, Michal Drobot, tam vysvětlil technické změny:
"V minulosti jsme nemohli na obrazovku vykreslit tolik trojúhelníků ani geometrie. Nový systém nám umožňuje zobrazit přibližně pětkrát více geometrie na každý snímek, než jsme byli dosud na konzolích zvyklí."
Předešlé díly CoD prý zvládaly jen tři až pět miliony polygonů za frame, avšak letošní Modern Warfare půjde až o 16 či 17 milionů polygonů každý snímek.
Dojde i na četné využití volumetrického nasvícení: "Každý krychlový centimetr vzduchu okolo vás je něčím naplněn. Prach. Špína. Aerosol. Změní to váš výhled, i jak na to reaguje nasvícení. Krom toho to lze využít i ve vyprávění příběhu, například tím sdělíme, co se v lokaci stalo, než tam hráč dorazil."
S nasvícením se prý tvůrci extra snažili, takže každé jednotlivé světlo ve hře je volumetrické, skutečné. Grafici prý měli specifikace, jak hustý má být vzduch v dané části prostředí. Navíc to vy coby hráči můzete ovlivnit, například zavoláním leteckého úderu, po němž bude okolí odlišné a ovlivní to, jak hrajete.