Pět věcí, kterými se Days Gone odliší od ostatních her
Jiný otevřený svět + obrázky.
Game Informer přinesl další nové informace o Days Gone (Alza.cz) a jeho odlišnostech od jiných her žánru. Vydání této PS4 exkluzivity bylo potvrzeno na začátek příštího roku.
Na rozdíl od ostatních titulů v otevřeném světě, kde vás bombardují rozdávači úkolů na každém kroku, se bude více soustředit na hlavní příběhovou linii. Představit si máte něco jako Uncharted, zde o něco delší, třicetihodinovou jízdu, avšak v otevřenějším prostředí.
Příběh bude mít tři linky: o hrdinovi Deaconovi, kým je a proč tomu tak je, včetně hratelných flashbackových sekvencí. Pak o jeho vztahu s potetovaným motorkářským bratrem Boozerem, kde ovlivníte, jak se k vám chová a vyústí to v různé konce. A konečně poslední třetí linka bude o National Emergency Response Organization, která zkoumá infikované a nositele nákazy. Prý to je udělané tak, že když vás jedna linka pomalu začne nudit, přepne se hra do jiné. Celé to má být filmovější zážitek než ve většině her s otevřeným světem, s častými cutscénami a dvacítkou postav, které jsou stejně důležité jako hrdinův brar.
Dalším specifickým prvkem Days Gone bude jeho temný nádech, kde se vše bere velmi vážně, protože se stalo hodně špatných událostí, takže to místy bude až skoro survival-horor. Někdy si musíte vytvořit důvěru s ostatními lidmi v kempu, abyste od nich sehnali zbraně a zásoby. Prý tu nepotkáte někoho, kdo tlačí vozík uprostřed silnice a zrovna potřebuje vaši pomoc.
Hra má být také mnohem obtížnější než třeba Dead Rising či Left 4 Dead, zdejší zombíci budou představovat neustálou hrozbu. Pořád máte být v napětí, že vám jde o život a nikde venku nemáte být úplně v bezpečí. Obtížnost si tady nemůže navolit, má existovat jen jediná.
Jelikož po celou dobu budete mít v Days Gone jedinou motorku, musíte ji řádně opečovávat a pamatovat si, kde jste ji zaparkovali (žádné zapískání pro přivolání koně k sobě jako jinde). Dohlížet musíte i na ukazatel paliva a poškození motorky, která bude mít vliv i na taktiku. Když totiž přijedete příliš blízko k nepřátelům, uslyší zvuk motorky a všichni se na vás stihnou připravit. Naopak když zaparkujete moc daleko, bude vám to pak komplikovat úprk. Postupem času budete motorku upgradovat o lepší motor a jiné součástky, což vše pocítite při hraní.
Posledním rozdílem od jiných zombie her je to, že tady nemáte pouze za cíl utéct před jejich hordou, nýbrž ji musíte v pozdějších částech hry i celou zlikvidovat. Součástí HUDu bude číslo, kolik nepřátel proti vám ještě stojí. Při konfliktech s hordou prý bude nezbytné neustále běžet a přemýšlet, jak se někam dostat v prostředí či ho využít ve svůj prospěch. Za malou hordu se tady považuje 300 zombíků a bude vyžadovat už pořádně nabušeného hrdinu.