PS5 podivně roztáčí disk v mechanice, i když ho nepotřebuje
+ příslib přidání VRR a proč je to důležité.
Majitelé PlayStation 5 objevili novou zvláštnost v jejím chování. Hlásí ji například na Redditu nebo ResetEra.
Některé postižené konzole prý začnou zdánlivě náhodně roztáčet disk uvnitř Blu-Ray mechaniky jednou za každou hodinu či pětačtyřicet minut.
Nezáleží přitom na tom, jestli hrajete zrovna danou hru, jejíž disk se právě nachází v mechanice, nebo zda máte spuštěnou digitální verzi nějaké jiné hry.
"Mám v PS5 disk pro Ghost of Tsushima a přesto se roztáčí, když hraji Spider-Mana či Demons Souls. Dokázal bych sice rozumět tomu, že je potřeba ověřovat, že tam ten disk pořád je, ale nebylo by snad nutné to provádět takovou vysokou rychlostí a tak hlasitě," postěžoval si jeden z uživatelů.
Někteří se domnívají, že se jedná o jakousi autorizaci ze strany PS5. V důsledku toho prý lidé raději disk z konzole vyndavají pokaždé, když už skončí s hraním některé hry, aby je to neotravovalo.
Sony zatím na tento zádrhel oficiální cestou nereagovala. Naopak v aktualizovaném FAQ slíbila, že v některém z příštích firmwarů přidá do PS5 podporu Variable Refresh Rate (VRR).
To je funkce, kterou umí konkurenční Xbox Series X / S a pomáhá na kompatibilních moderních televizích připojených přes HDMI 2.1.
Cílem bude odstranit jakési zadrhávání framů či drobné trhání obrazu ve hrách jako Assassins Creed Valhalla, které běží v 60 snímcích za vteřinu.
Jak vysvětlili kolegové z Digital Foundry v jeho technickém rozboru, čím dál více her sice podporuje chod v 60fps, ale nedokáží je dodržet po celou dobu hraní, v důsledku čehož se vrátil nešvar, který na PS4 prakticky vymizel. Proto má být VRR zásadní věcí, která na některých TV v xboxové verzi takové trhání odstraní (přestože je jinak Xbox Series X verze Valhalla technicky horší než ta pro PS5, která je blíže cílovým 60fps) a máte z toho pocit mnohem plynulejšího zážitku. Absenci VRR v základní verzi PS5 považují za zklamání, což je znát například i z DiRT 5.