Skip to main content

PS5 nebude při startu podporovat rozšíření SSD, ale má preferovaná nastavení pro hry

Například pro obtížnost.

Kauza okolo kapacity disků na nových konzolích, viz třeba nároky Call of Duty Black Ops: Cold War, pokračuje. Zatímco bylo v recenzích oficiálně potvrzeno, že Xbox Series S má opravdu jen 364 GB využitelné kapacity, i u konzole od Sony bude v tomto směru malý háček. Ovšem platný bude jen zpočátku, později se situace změní.

Oficiálně bylo potvrzeno, že PlayStation 5 v době uvedení na trh nebude podporovat externí úložiště SSD přes slot M.2, to až někdy časem po aktualizaci firmware. Hned tak to asi nebude, když v tuto chvíli zřejmě ještě ani neprobíhá testování kompatibility.

V půlce listopadu a o Vánocích si konzole poradí jen s pomalejšími externími USB disky, což se prý hodí hlavně pro starší PS4 hry.

Takže uživatelé si zatím budou muset vystačit s 825 GB rychlého SSD přímo v základní konzoli. Jak řekl Mark Cerny, později budou po externích SSD vyžadovat splnění přísných podmínek, co se týček kompatibility, rychlosti i podpory PCIe Gen4 připojení, jinak si s nimi konzole nebude rozumět.

Pohled Digital Foundry na nové rozhraníWatch on YouTube

Objevila se však i jedna pozitivní zpráva týkající se PS5, o níž se dosud tolik nevědělo.

Systém konzole obsahuje tzv. funkci Game Presets, což jsou hráčem preferovaná nastavení, která se pak uplatní ve všech hrách, které s tím počítají.

Například si takto dopředu jednou nastavíte, jestli chcete hrát na lehkou či těžkou obtížnost, jaký typ kamery ve hře použít, jestli máte radši Performance či Resolution mód a pak se to vše automaticky převezme do všech nových her, co na PS5 spustíte, aniž byste to museli nastavovat v každé hře separátně.

Ukázka Game Presets

Read this next