Skip to main content

PS5 je lepší než nadupané PC, říká šéf Epicu

Preferuje Sony před Microsoftem + Hellblade 2 na UE5.

Vzhledem k tomu, že většinu her pohání Unreal Engine, bylo představení tech-dema jeho páté generace na PS5 opravdu velkou věcí.

Šéf Epicu Tim Sweeney v té souvislosti prohlásil pár výroků, které nepochybně rozpoutají války mezi platformami. Děje se tak v době, kdy PS4 dosáhla 110 milionů expedovaných kusů (přírůstek 13,6 milionu v posledním roce, kdy se prodalo 245 milionů PS4 her a šlo tak celkově o druhý nejlepší rok PS4).

Předně, Epic dle něj více spolupracuje se Sony ohledně PlayStation 5 než s Microsoftem okolo Xbox Series X. Nicméně dodává, že i tahle konzole může být schopná, chce prý zůstat nestranný a nevybírat si favority.

Vyzdvihl zejména úložný prostor PS5, toto vlastní řešení Sony je prý absolutně špičkové. Je prý mnohem dále než to, co si můžete pořídit do dnešních PC za jakékoli peníze.

"SSD z PS5 není nejlepší třidou jen mezi konzolemi, ale také napříč platformami - lepší než nadupané PC. Dovolí to takový typ vtažení do her, o jakém jsme v minulosti jen snili. Svět nahrávacích obrazovek je pryč. Stejně tak skončily dny doskakujících věcí a geometrie. Ve finále dostanou tvůrci schopnost vytvořit hry, které jsou vtahující od začátku do konce a se stovkami hodin hratelnosti".

Ptáte se, proč Sweeney narážel na PC? Protože zabudovaný SSD v PS5 je společně s PS5 architekturou prý tím, na co se dá spolehnout. Vysoký výkon PS5 má být lepší než na PC, která nejsou vždy vystavěna okolo SSD.

Pro The Verge dále předpověděl, že PS5 je tak úžasná, že pomůže určit směr, jakým se budou ubírat budoucí PC. Prý si lidé řeknou - podívejte se, tohle je přesně tím, co se u herních PC musí dohnat.

PS5 jinak šéf Epicu obdivuje kvůli tomu, jak je to dobře vybalancovaný stroj: "Má obrovský výkon GPU, stejně jako multi-řadové navýšení kapacity úložiště, což bude klíčové. Je jedna věc umět vyrenderovat vše, co se vejde do paměti, ale ještě oslňující je vyrenderovat svět, který má velikost desítek GB téměř okamžitě".

To úchvatné UE5 tech-demo by dle Epicu rozhodně nebylo možné vytvořit v tomto rozsahu, pokud by Sony nedosáhla tohoto technického pokroku s PS5. Běželo v rozlišení 1440p a bylo upscalované do 4K, což jasně hovoří o neprioritě, co se týče rozlišení.

Mimochodem, xboxový boss Phil Spencer v reakci na to prozradil, že Hellblade 2 používá právě Unreal Engine 5, stejně jako řada jiných studií Microsoftu pro své (ještě neohlášené) tituly pro Xbox Series X.

Read this next