Skip to main content

PS4 bude pro vývojáře přívětivější

Sony na hardwaru spolupracuje s vývojáři.

A nejen PlayStation 4, ale všechny budoucí platformy od Sony. Sony si zřejmě vzala k srdci připomínky vývojářů a se svými interními studii tak bude přímo na designu dalšího hardwaru spolupracovat mnohem více, než v minulosti.

Tento přístup je velkou změnou, protože „otec PlayStationu", Ken Kutaragi pracoval na PlayStation 3 se svým uzavřeným týmem v Japonsku a s vývojáři příliš informací nesdílel. Poté ale převzal otěže Kaz Hirai, který je spíše zaměřený na software, na rozdíl od Kutaragiho.

Podle šéfa Worldwide Studios, Shuehi Yoshidy, to byla velká změna, která se ihned projevila. Podle Yoshidy je první vlaštovkou takové úzké spolupráce PlayStation Move. Interní studia Sony byla přítomna od počátků vzniku tohoto ovladače, dokonce přímo od prvních konceptů.

Interní studia tak údajně spolupracovala na Move ještě dříve, než se na projekt vrhly hardwarové týmy ze Sony Computer Entertainment a z oddělení R&D (Výzkum a Vývoj). Na počátku Move se řešily pohybové hry a Sony prý zkoušela všechny možné technologie, včetně 3D kamer a jiných technologií, které zachycují pohyby, jako magnetické či ultrazvukové technologie.

To je naprosto rozdílný přístup k věci, než jaký aplikoval svého času Ken Kutaragi. Kaz Hirai přímo nakázal sdílet informace o platformě a získávat zpětnou vazbu na každé rozhodnutí. PlayStation 2 i Playstation 3 byly svého času velmi kritizovány za složitost, se kterou se na ně daly dělat hry, a vývojářům trvalo dlouho, než tyto platformy řádně rozlouskly.

Dříve to fungovalo tak, že centrální technologické týmy vyvíjely herní enginy a nástroje pro interní studia. Nyní jsou tyto týmy přímo součástí vývoje nástrojů a také vývoje knihovny middlewaru i na těch nejnižších úrovních.

Ve výsledku to bude pro hráče znamenat zřejmě lepší startovní hry na PlayStation 4, které budou více využívat celý systém a budou mnohem více odladěné, než startovní hry na PlayStation 3 a PlayStation 2. Také by nemusely tolik doplácet multiformátové hry, které v dnešní době v některých případech na PS3 vypadají hůře, než na Xboxu 360 a mají například problémy s frameratem.

Read this next