PS4 asi nakonec bude i s mechanikou
Šéf Sony nevěří pouze v digitální distribuci.
Šéf zábavní divize Sony, Kazuo Hirai, nevěří, že by v blízké budoucnosti byly hry distribuovány pouze digitálně. V PlayStationu 4 tak velmi pravděpodobně bude disková mechanika, navzdory jasnému trendu, který kráčí směrem k digitálnímu obsahu.
Kaz argumentuje především tím, že ne v celém světě je stejná síťová infrastruktura, která by mohla vhodně podporovat pouze digitální distribuci her. „Pro byznys naší velikosti a rozsahu bude vždy potřeba fyzické médium. Myslet si, že všechno bude za dva, tři, nebo třeba deset let pouze stahovatelné, je trochu přehnané.“ Říká Kaz.
Je možné, že Sony změnila taktiku, když v roce 2006 říkal tehdejší šéf Phil Harrison, že by se divil, kdyby PlayStation 4 měla nějakou mechaniku? Sony přitom zkouší PSP Go, které je pouze pro stahovatelné hry a šušká se, že další PSP bude mít také pouze flash paměť.
Trend digitální distribuce je ale jasný a dokazuje to nejen neustále rostoucí Steam a rostoucí nabídka her na PSN a Xbox Live, ale také například nové cloudové služby. Díky nim lze hraní přímo streamovat a hrát tak náročné hry na téměř libovolném PC. OnLive již funguje a příští rok se spustí další služba Gaikai.
Gaikai zatím běží v uzavřené betě a aktuálně spustilo nové servery v Japonsku, Španělsku a Itálii. Na rozdíl od OnLive, ke kterému je potřeba speciální aplikace, Gaikai poběží pouze v rámci obyčejného internetového prohlížeče.
V brzkou, pouze digitální budoucnost nevěří ani herní analytik Michael Pachter. Podle něj je brzdou velké procento hráčů, jejichž konzole nejsou připojeny k internetu. Pachter opatrně předpovídá, že by pouze digitální distribuce her mohla fungovat nejdříve kolem roku 2020, tedy zhruba za deset let.