Průzkum: Američané během karantény více utrácejí za hry
Prý jsou odolné vůči krizi.
Když prezident Activision Blizzard, Bobby Kotick, dříve tvrdili, že hry jsou odolné vůči ekonomické recesi (viz 10 milionů nových nezaměstnaných v Americe v šokujících grafech) a že se není čeho bát, když hry tolik nestojí, možná měl pravdu.
Sice si tím jen tehdy přihříval polívčičku s ohledem na F2P Call of Duty: Warzone, které dříve nasbíralo přes 30 milionů hráčů, ale dokazuje to i nový průzkum.
Agentura Nielsen provedla anketu u 3 tisíc hráčů v USA, Velké Británie, Německa a Francie už během koronavirové krize ve dnech 23. až 29. března.
Nepřekvapivě u nich zjistila, že 45 procent z nich strávilo více času hraním oproti běžnému období. A 29 procent lidí hrálo více onlinovky s přáteli. Dává to smysl, když musejí být zavřeni doma a nemohou je potkat ve skutečnosti.
Zajímavý je výsledek, že 39 procent z amerických respondentů utratilo za hry během pandemie více peněz než obvykle.
To ostatně potvrzují rekordní výsledky posledních her, ať už se to týká DOOM Eternal, Mount and Blade 2 v Early Access nebo 24,5 milionu lidí souběžně na Steamu (pokořena opět nová hranice), či momentálně přetížené online služby či weby (včetně Eurogameru).
To samé patrně potká i remaky Resident Evil 3 a Final Fantasy 7, ale znepokojivou otázkou je, co nastane pak, když téměř všechny hry ze zbytku jara a začátku léta byly odloženy na později. A zejména specializované obchody ve světě budou mít problém přežít do konce srpna či září, než se vyvalí naráz mnoho velkých titulů typu Cyberpunk 2077, The Last of Us 2 (odhad), Wasteland 3 či Marvel's Avengers, pokud nebudou i ty odloženy.
Nad tím se mimochodem zrovna včera zamyslel herní vývojář Lukáš "Ćočík" Codr ze studia Virtuos Games (dle spekulací prý chystá více PS4/X1 her na Switch, nejen ty The Outer Worlds nakonec někdy v červnu), informující o současné situaci v Číně a jaká tam zavedli opatření umožňující běžný život: