Pryč s Denuvo. Tvůrci Humankind zmoudřeli ještě před vydáním
Kvůli dopadu na výkon.
Toto si společnost Irdeto, které patří neoblíbená (ale většinou svůj účel splňující) ochrana, rozhodně na stránku s referencemi nedá. Naopak, je to jeden z prvních případů, kdy o nich autoři vysokoprofilové hry veřejně promluvili v negativním duchu.
Do tahové strategie Humankind, která vyjde už v půlce srpna, původně chtěli Amplitude Studios dát Denuvo. Nakonec se ale rozhodli, že tak neučiní a toto DRM nebude hráče obtěžovat, což jistě vyvolá všeobecné nadšení.
Důvodem není ani tak nedávná kauza okolo Resident Evil Village, kdy crack prokazatelně zařídil vyšší plynulost, nýbrž něco jiného:
"Na základě dat získaných z uzavřené bety, po vaší zpětné vazbě a našich interních diskusích jsme dospěli k závěru, že při vydání z Humankind Denuvo vynecháme," napsal spoluzakladatel a šéf firmy Romain de Waubert.
Jak vysvětlil, na Denuvo se chtěli původně spolehnout, protože pracují opravdu tvrdě a časté pirátění her ovlivňuje jejich schopnosti vytvářet další tituly. Na Humankind makají už 4 roky, je pro ně snovým projektem a prý patří mezi tituly, které jsou letos v nejvíce seznamech přání na Steamu.
"Je nám dopředu jasné, že budeme zacíleni piráty více než u předešlých her. Pokud by Denuvo dokázalo odolat cracku i po pouhých pár úvodních dnů od vydání, velmi by nám to pomohlo. Avšak naší prioritou je co nejlepší zážitek pro hráče, kteří si Humankind koupí, a neradi bychom, aby to dopadlo na jeho výkon a obětovali jsme kvůli tomu kvalitu," říká v oficiálním fóru.
Během uzavřené bety totiž zjistili, že přesně k tomuto popsanému problému dochází. Možná by prý zlepšili chod hry i s přítomností Denuvo, pokud by se ho povedlo správně implementovat, ale v přístích týdnech to do dne D určitě nezvládnou, takže ho raději dají pryč.