První záběry z nové podoby XCOMu v The Bureau
Jakou evolucí si akce prošla od roku 2010? TĚMA
IGN dnes večer vyrukovalo s dokumentem o evoluci XCOMu z dříve zamýšlené first-person střílečky do taktické third-person akce ve hře přejmenované na The Bureau: XCOM Declassified a znovuoznámené koncem dubna.
Součástí dlouhého povídání kreativního ředitele studia 2K Marin jsou prostřihy na vůbec první záběry z nové podoby hry. Kamera už není v tradičním pohledu třetí osoby, nýbrž opravdu je trochu vzdálenější a výše nad bojištěm (kromě okamžiku střelby), díky čemuž máte asi lepší přehled o parťácích vedle vás, asi něco jako ve Freedom Fighters. Při výběru speciálních dovedností a rozdávání úkolů z nově řešeného kruhového menu se změní barvy: prostředí na pozadí zešediví, z vašich vojáků se na chvilku stanou modří duchové a nepřátelé jsou zase zvýrazněni červeně.
Tvůrce říká, že vše pomáhá koordinaci taktiky, protože předtím v roce 2010 v pohledu z vlastních očí hra postrádala to, co prý XCOM dělá XCOMem, tedy pocit týmového ducha. Jinak ale vše ostatní zůstalo: krytí se za zídkami či jinými překážkami (pořád uměle narafičenými doprostřed prostoru jakoby jen pro účely hry) jako v kterékoli jiné krycí střílečce typu Gears of War. Modely postav s kloubokem a objektů však oproti verzi předvedené na E3 2011 prošly radikálním vylepšením, že už se za ně hra nemusí stydět.
Záporem prvotní, čistě FPS verze z 2010 prý bylo i to, že byla až moc akční a příliš hororová, někomu připomínala Silent Hill, což zde nebylo cílem, zatímco taktický rozměr pro snadné ovládání kolegů spíše chyběl. Přesto se nám verze z roku 2010 líbí nejvíce ze všech díky barevné paletě, atmosféře či animacím zbraní v ruce. Pozdější podoba hry z roku 2011, která se pomalu přikláněla k nynějšímu stylu v hybridu FPS a third-personu, jen obsahovala odlišné rozhraní s možností odzoomovat z očí postavy o kousek zpět, byla zase jednoznačně nejošklivější. Mimochodem, lišily se i zasazením do 50. a pak do 60. let, která jsou údajně lákavější díky období studené války i hudbě.
Chcete-li vidět rovnou současnou podobu hry, přetočte na IGN rovnou do 6:35, kde začínají zmiňované debutové záběry (viz naše vytípané obrázky výše). Jeden z vývojářů tvrdí, že nyní v novém pohledu kamery se mu zamlouvá, jak sleduje hrdinu kouřícího cigaretu a jeho různé animace pohybů. Prý také máte větší starost o tým, když ho vidíte celý společně před sebou a nutí vás to uvažovat více takticky, než když jste se předtím starali hlavně o sebe ve FPS. Oproti verzi z 2010, která byla spíš o lokálním dění někde na předměstí, se změnil rozsah hry na větší, když se bojuje v městech na Route 66, v Mexiku či v Georgii, ale zároveň to pořád není globální charakter invaze.
Evolucí prošly i zbraně, které byly předtím hlavně experimentální, zatímco teď jsou spíš tradičně vojenské, chtělo by se říct až tuctové jako v kterékoli jiné vojenské akci. Můžete postavit střílnu, házet oslepující granáty či nastražit na blížícího se mimozemšťana bombu. Také dřívější podrobně vykreslené, pojmenované, tak trochu komiksově ulítlé a kvůli vyprávění skoro nedoknutelné postavy se nyní změnily v někoho, kdo může nevratně zemřít. Nebudete k nim mít takový vztah, protože se kolem nich už tolik netočí příběh, ačkoli si je zde sami vytvoříte.
AKTUALIZACE - v sobotu ráno se ještě objevily nové screenshoty.