Kritika Dead Islandu
A patnáct minut hraní.
Dnes padlo celosvětové embargo na recenze hororové zombie akce Dead Island, a i když nakonec převládá spokojenost, výsledná hodnocení by skoro vždy mohla být lepší. Podívejme se tedy blíže na to, co recenzentům především vadí. Nesmlouvavě hru přijal třeba britský Eurogamer s jen lehce nadprůměrným hodnocením 6/10. Dead Island se podle něj rozpadá a nedává smysl ve stěžejních momentech.
Vybraný engine Chrome 5 prý často zápasí s texturami, okraji předmětů i plynulostí frameratu, a nijak tomu nepomáhají animace skoro jako u loutek nebo oči, jaké se ve filmech obyčejně dělávají broukům, ne lidem, tvrdí britský Eurogamer. Hru sužuje i komplikované ovládání a nejrůznější zbytečné zábrany, jako že i když se rozhodnete hrát za odborníka na střelné zbraně, Dead Island vás stejně nenechá vystřelit z pistole, dokud svoji postavu nevyženete na 10. level.
Lepší skóre 8/10 hře udělil server IGN, byť i jeho redaktor si stěžuje na nepříliš povedené filmečky a zdlouhavý úvod. Hra ale prý nabízí pestrý otevřený herní svět, zajímavé prostředí a nápaditý systém vývoje postavy. Dobře fungují i nastavené limity, např. omezená stamina pro běh nebo mávání zbraněmi a systém, který vás v průběhu hry zásobuje jen minimem lékárniček.
Jaké další názory se v souvislosti s Dead Islandem objevují? Destructoid (7/10) má za to, že autoři zbytečně negovali příběh na úkor nezřízeného násilí. TeamXbox (9/10) sice mrzí míra odlišnosti finální verze hry od slavného emocionálního traileru, ale jinak si pochvaluje zvlášť hudební stránku hry a variabilitu nepřátel.
Gamefront (65/100) zase zkritizoval repetitivní systém soubojů či nestrukturovanou a nesmyslnou kampaň, která vás posílá od jednoho nezajímavého úkolu k druhému a vůbec nemotivuje k tomu, abyste pracovali na své postavě.