První informace o PS5 ovladači pro virtuální realitu
+ fotky a nextgen vize Sony.
Sony po obědě překvapila. Aneb velké události okolo Bethesdy v Microsoftu možná urychlily některé kroky, které by jinak přišly až později a které konkurence nabídnout nemůže (resp. nechce).
"Dnes jsme odhalili první podrobnosti nového ovladače pro VR nové generace na PS5. Nový ovladač kulovitého tvaru je navržen tak, aby hráči nabídl maximum herních možností a zážitků. Bude obsahovat adaptivní spouště, haptickou odezvu, detekci dotyku prstu a další funkce," praví krátká tisková zpráva.
Navázalo se tak na odkytí VR pro PlayStation 5 z konce února.
Tento VR ovladač pro PlayStation 5 si klade za cíl, abyste měli mnohem hlubší pocit přítomnosti v prostoru a byli více vtaženi do zážitku. Staví na základech standardního DualSense pro PS5 a chce jeho inovace přenést do VR hraní.
Tvar koule byl zvolen kvůli tomu, abyste ho drželi přirozeně a měli při hraní vysokou svobodu. Prý vás nebude nijak svazovat, jak pohybujete rukama, což má vývojářům umožnit vytvoření unikátních her. Myslelo se i na ergonomii, takže má být pohodlný. Za tímto účelem Sony provedla testování v různých velikostech dlaní i se poučila ze svých ovladačů v minulosti. Výsledkem je ikonický design, který prý změní, jak se hrají VR tituly.
Převzetí klíčových vlastností z DualSense má sedět vizi Sony, jak by se měly hrát VR tituly nové generace na PS5. Sem se řadí adaptivní triggery či haptická zpětná vazba, která prý zařídí, že každá událost v herním světě bude mít větší dopad. Až budete ve VR cestovat skalnatou pouští nebo bojovat na blízko, ucítíte rozdíl, čímž se podtrhne výjimečný audiovizuální zážitek, kolem nějž se virtuální realita točí.
Jinou vychytávkou je, že ovladač dokáže detekovat vaše prsty, aniž byste museli mačkat oblasti, kam umístíte palce, ukazováček či prostřední prsty. To prý dovolí přirozenější gesta rukama při hraní. Nový VR headset k PS5 pak monitoruje veškeré dění s VR ovladačem sledovacím kruhem na spodní části ovladače.
Inženýři a designéři celé zařízení navrhli od nuly, aby tak mohli dosáhnout velkého pokroku oproti současné podobě VR hraní. Prototypy zatím nepojmenovanného ovladače mají tvůrci dostat her dostat už brzy, takže v Sony se nesmírně těší, s jakými nápady na hratelnost vyrukují (a to doslova).