První info o Halo 4
Neoficiální, ale věrohodné info o příběhu a náplni.
Někdo z 343 Industries si asi dostatečně neuhlídal embargo na předváděčku Halo 4 za zavřenými dveřmi na E3. Díky tomu tu máme docela věrohodně vyhlížející první informace o náplni hry, jež byla představena v pondělí před E3 tiskovkou Microsoftu.
Halo 4 bude přímo navazovat na konec třetího dílu, ale jeho převážná většina se bude odehrávat na planetoidu od Forerunnerů jménem Sigma 7, kde se setkáte s novým temným nepřítelem a nahlédnete do interního chodu Office of Naval Intelligence.
Vnější povrch planety Sigma 7 má být zabraný industriální technikou a setkáte se tu s nejprogresivnější technologií Forerunnerů v celé sérii, nemluvě o dechberoucích vesmírných bitvách, jichž se asi přímo zúčastníte. Vnitřek planetky má být rozdělený na několik kruhů s rozdílnými typy prostředí včetně jednoho, co nápadně připomíná Zemi, a tak postupně navštívíte horská pohoří, zelené louky i oceány.
Na povrchu planety prý sídlí vojska UNSC, ale jsou hodně pokleslá, neorganizovaná a zřejmě se v průběhu hry rozdělí na několik frakcí, jež spolu začnou válčit. Během této části předváděčky byl k vidění i silně upravený Warthog, který má místo kol antigravitační boostery. Nikdo z Floodu nebo Convenantů se na planetce sice neobjevil, ale video končilo Masterem Chiefem sprintujícím před nějakou "temnou novou hrozbou", jež řve a kvílí z útrob nějaké temné jeskyně.
Což prý Cortana okomentuje následujícím způsobem: "Vrací se zpět... a tentokrát je jich mnohem víc." Může tu snad být řeč o něčem jiném než Covenantech?
Autoři slibují mnohem větší důraz na příběh a také hráčskou volbu: kromě přizpůsobení postavy má záležet i na tom, jaké budete v průběhu hry dělat rozhodnutí. Po technické stránce slibuje Halo 4 rozlehlejší bojiště než kdy předtím a zcela běžně budete zahrnuti v bitvách, kde se mísí pozemní vojska s vzdušnou technikou i válečnými loděmi.
S přizpůsobením souvisí také zbraňový arzenál, kde si díky funkci Arsenal Improvisation Mechanics budete moci tvůrčím způsobem přizpůsobovat vzhled zbraní i vozidel přímo v akci, a to bez jakéhokoliv rušivého menu. Brzy se prý naučíte, jaká podoba zbraně nebo džípu se nejvíc hodí proti určitému typu nepřátel a budete se dynamicky přizpůsobovat dle situace.
Master Chief prý bude vybaven také novou zbraní, jež připomíná kombinaci raketometu a Needleru, je nějak napojená na hledí jeho helmy a promítá mu před očima spoustu zvláštních digitálních efektů.
Halo 4 vyjde v roce 2012 pro Xbox 360.
Zpravodajství z veletrhu E3 sponzoruje Conquest entertainment - www.mojenintendo.cz.