Skip to main content

První info o FIFA 12

Co to bude Impact Engine a AI Vision Game?

Prostřednictvím francouzské mutace Oficiálního PlayStation Magazínu se dostaly na svět první konkrétní informace o chystaném fotbalu FIFA 12 od EA Sports.

Největší novinkou letošního ročníku se má stát tzv. Impact Engine, který permanentně monitoruje kontakty mezi fotbalisty na trávníku. Těch má být méně než ve FIFA 11, ale když už ke střetu dojde, zjistíte, kam hráč dostal nakopáno, zda např. do kolene nebo kyčle díky novému definování částí těla.

Ke zraněním hráčů má častěji docházet ke konci zápasů, kdy už budou více unaveni a mohou se klidně zranit i sami např. příliš velkým tlakem na míč. Pokud někdo obdrží šťouchanec, chytí se za tvář, a AI si takové údery bude pamatovat po zbytek zápasu.

Realistitější než dříve má být ve FIFA 12 systém přihrávek, kdy je cílem EA zbavení se posílání míče naslepo. Takže pokud se hráč pokusí o přihrávku někomu, koho nemá v zorném úhlu, vzroste pravděpodobnost, že se nezdaří. S tím souvisí i nová kamera, která bude snímat dění znatelně blíže trávníku, a větší vybalancování mezi útokem a obranou.

Známá funkce Personality Plus slibuje být propracovanější než minule a bude ovlivňovat i úspěšnost přihrávek mezi umělou inteligencí. Chování fotbalistů prý zase bude více lidské - co si ale pod AI Vision Game představit? Pokud hráč ovládaný umělou inteligencí uvidí, že se k němu s míčem blíží např. Fabregas, má si počínat mnohem obezřetněji než v případě bránění někoho jiného. Údajně má být snazší odkoukat z jeho pohledu cestu, kudy se bude snažit protihráče obejít.

Součástí hry budou tři nové stadiony, přičemž na všech přibudou trenérské lavičky a údajně okouzlující světelné efekty. Celková prezentace zápasů se inspirovala atmosférou, čilým ruchem a barvami na britských stadionech. Nové rozhraní dostane i herní menu, které bude zjednodušeno a ergonomičtější, hlásí fanstránka FIFA-Fuma čerpající z časopisu OPM.

Vydání hry FIFA 12 pro PC, PS3, X360 a další platformy se očekává tradičně v říjnu.

Read this next