Skip to main content

První hry pro Neo a Scorpio mají být nic moc, jen takové HD porty

Tvrdí to italský vývojář.

Pár dnů před oficiálním oznámením 7. září přišel Matteo Pezzotti, hlavní designér říjnových závodů Ride 2 (Alza.cz) z italského studia Milestone, s názorem, který tuší asi všichni, jen se o něm bojí otevřeně mluvit.

Podle něj budou první vydané hry pro PlayStation 4 Neo a Xbox One Scorpio stát za starou bélu, takže není nutné se z těchto inovovaných konzolí zase tak vzrušovat.

"Víte, na jednu stranu budou o dost výkonnější a to budou moci vývojáři použít. Avšak na druhou stranu, ta samá hra musí běžet i na standardní konzoli, tudíž půjde jen o vylepšení ve směru vyššího rozlišení či framerate. Ale nebude možné vytvořit hry s úplně odlišnou strukturou. Představte si něco jako obyčejné HD porty, takové, jaké jsme vídali na začátku nextgenu."

Pro GamingBolt dodal, že podpora Neo a Scorpio je něčím, co by v Milestone museli teprve zvážit.

Watch on YouTube

To svádí k myšlenkám, jestli se nejedná jen o takové ukřivděné vyjádření, kterým Microsoftu a Sony vyčítá, že je nezařadili do první ligy studií, kteří už tyto konzole mají pro vývoj budoucích her k dispozici (viz třeba včera EA). Kolik toho tento člověk o specifikacích vlastně ví, jestil má nějaké interní informace od kolegů odjinud, nebo zda se vše pouze domnívá. A jestli se nesnaží jen o zviditelnění Ride 2.

Samozřejmě tam jde hlavně o ten problém, resp. oficiální slib, že veškeré hry musejí povinně fungovat i na původních modelech PS1 a X1. Vznikne tak jistě obrovský tlak ze strany tvůrců her, aby toto bylo časem přehodnoceno, ale tím by se desítky milionů jejich majitelů hodili přes palubu.

Lze tedy konstatovat, že italský vývojář se nejspíš neplete. A že se patrně zopakuje schéma, jako když jedna a ta samá hra dříve musela šlapat na PS4 i na PS3, resp. na X1 i X360, což později vedlo k značným rozdílům např. u Forza Horizon 2.

Read this next