Skip to main content

První benchmarky PC verze Dragon Age Inquistion

Proč je krvavě náročné?

Reportovali jsme o tom už včera a dnes po uvolnění embarga se to bohužel potvrdilo. Jakkoli sklízí nadšené ovace od všech novinářů, očekávané fantasy RPG od BioWare také patří mezi ty hardwarově náročnější hry.

Specializovaný německý server PCGamersHardware přinesl první výsledky z benchmarkovacího režimu zabudovaného ve hře. Pro ni v tuto chvíli ještě nejsou optimalizované ovladače, jelikož k oficiálnímu vydání do obchodů dojde až koncem příštího týdne, tudíž to nevnímejte jako něco definitivního.

Vyplynulo z nich, že Dragon Age Inquisition je extra náročné zejména na procesor. Pokud máte čtyřjádrový Intel okolo 3 GHz, měli byste být v pohodě, ale s těmi slabšími nejspíš zažijete potíže, které zmiňoval už Martin Zavřel ráno v 1. části recenze. Např. s procesorem I7 - 920 na 3,8 GHz je prý při hraní problém dosáhnout stabilních 30 snímků za vteřinu.

Při nastavení maximální grafiky se zapotí i grafické karty, když stará GTX 750Ti běží přes DirectX 11 jen v 17 fps, zatímco Radeon 270x ve 28 fps. Záchranou by mělo být spuštění hry přes alternativní rozhraní Mantle (podporované Frostbite enginem), s nímž může výkon s Radeonem 290x a I7 920 stoupnout až o 45 procent.

Ptáte se, proč je hra abnormálně náročná? Redaktoři PCGamesHardware to vysvětlují tím, že je v řadě ohledů jiná než ostatní: "Frostbite engine je ždímán na maximum kvůli dohledu do dálky, jaký jsme ještě jinde nezažili a bez jakékoli formy snižování detailů na vzdálenějších objektech. Obvykle hráči servíruje textury ve vysoké kvalitě, ať už jsou pár metrů od něj nebo na horizontu. Pak tu jsou úchvatný dynamický systém nasvícení a stylizované, ale velmi detailní tváře. Tohle všechno je prezentováno v plné kráse, bez tradičních fotografických efektů či rozmazávání pozadí. Dokonce i hory na pozadí jsou v PC verzi pokryty extrémně detailními texturami díky paralelním mapám v kombinaci s teselací."

HW stránce Dragon Age se podrobně věnuje i dnešní recenze PC Gameru. Na sestavě s Core i5 3570K, 8 GB RAM a GTX 670 hra neběžela na Ultra detaily a framerate prý často padal pod 30fps. Po úpravě detailů, kdy většina efektů zůstala na high, dotyčný docílil přibližně 40-50 fps. Jinak pochválil, že hra obsahuje bohaté možnosti nastavení, kdy i na nižší kvalitu vypadá prostředí hezky. Stěžuje si ale na dlouhé nahrávací časy při přechodu mezi jednotlivými zónami, zatímco při pohybu v otevřeném světě žádné loadování není, spíš s ním počítejte při kompletování questů.

Watch on YouTube

Read this next