Průchod hořící budovou ve Far Cry 3
Hutná atmosféra při záchraně přítelkyně ze spárů ohně.
Když šéf UbiSoftu hovořil o tom, že Far Cry 3 na veletrhu E3 způsobí značný rozruch, asi myslel právě toto, co v předstihu poskytnul GameTrailers. A nutno dodat, že jeho sebevědomí bylo na místě, protože jde o dechberoucí podívanou.
Ve třech souvislých minutách ze singleplayerové mise prochází hrdina několikapatrovou hořící budovou uprostřed džungle, aby zachránil svou přítelkyni Lisu, která tam měla zahynout připoutaná k židli.
Oheň to není dynamicky šířený jako v Alone in the Dark, jen předpřipravený od tvůrců, stejně tak voda z prostřelených trubek otevírající cestu dál není druhou Hydrophobií. Přesto to ani tolik nevadí a neubírá na hutné atmosféře, kterou podporuje chrchlání postavy, hroutící se stěny, zmar, kudy pokračovat v nepřehledném prostředí, či občasné přepnutí do pohledu z vlastních očí při balancování po nosných trámech.
Nelze si také nevšimnout někdy nevzhledných textur stěn domu v nízkém rozlišení, které jsou asi daní za výpočetně náročnou scénu, čímž si podobný hořící dům v Uncharted 3 vypomáhat nemusel.
Vrcholem mise se stane odvážný seskok směrem do barevně konstrastující džungle a krkolomný pád po lešení. Tady zůstává nezodpovězená otázka, kdy z toho má hráč ovládání v držení a kdy se jen dívá. Odjezd džípem pryč, s ohlédnutím na očekávaný závěr, pak dává prostor fantazii, co asi tak bude následovat, a asi ne náhodou připomíná Dead Island. Naopak co všemu předcházelo, ukazuje docela násilná kamerová nahrávka s vyšilováním hlavního záporňáka na bezbrané dívce z ještě nepodpálené budovy:
Far Cry 3 pro PS3, X360 a PC vyjde začátkem září. V létě bude jen na konzolích probíhat multiplayerová beta se zápasy v šestnácti lidech, šesti herními třídami a vícero herními módy i mapami. Američtí hráči se do ní dostanou zakoupením Ghost Recon: Future Soldier z GameStopu v den vydání, postup pro ostatní zatím není znám.