Skip to main content

Provádět srovnání tralierů s videem z hraní je velmi nefér, říká grafik Zaklínače

Pročpak?

Jako prakticky každá očekávanější hra, ani Zaklínač 3 (koupit na Alza.cz) se nevyhnul obviňování z údajného downgrade grafiky. Stačila k tomu jedna a druhá srovnávací galerie od fanoušků.

Specialista přes vizuální efekty z CD Projektu RED se k tomu dnes znovu vyjádřil a to docela nezvyklým způsobem: "Nic jsme nedowngradovali, nic takového. Víte proč? Protože je nemožné downgradovat hru, která předtím ještě ani neexistovala nebo nebyla hratelná."

Watch on YouTube

Podle něj se jako downgrade chápe stav, kdy se vizuální kvalita hry cíleně zhorší (optimalizuje), aby běžela v přijatelné rychlosti nebo z nějakých jiných důvodů, ale to se prý rozhodně v tomto případě nestalo. A jedním dechem dodává:

"Lidé by si měli uvědomit, že je velmi nefér srovnávat vymazlené trailery se skutečnými záběry z hraní. Trailer vnímám jako něco, co je perfektně naaranžované, používá se ideální úhel kamery, nasvícení... zkrátka je to dopředu připravené tak, aby to bylo překrásné. Pořídíte to ve velmi vysokém rozlišení a pak to sestříháte. Oproti tomu gameplay demo je tím, jak vypadá reálná hra při hraní."

Roli v těchto srovnáváních prý sehrálo i to, že v roce 2013 používali jiné shadery, které byly v některých ohledech ostřejší. Jenže pak zjistili, že z tohoto filtru bolí oči, takže raději použili fyzikálně založené renderování, které vypadá trochu odlišně.

Zvláštní na tom všem je, že v březnu CD Projekt tvrdil něco jiného - že se nebojí srovnávání starých trailerů s videi z finální verze. A nyní mu to najednou začalo vadit a považuje to za nefér postup.

Read this next