Prostředí v Crysis 3 bude mix jedničky a dvojky
Střídání otevřeného světa i uzavřených míst.
První Crysis byla hra s otevřeným světem, dvojka byla spíše lineárnější střílečka. Trojka by měla být podle Cryteku mixem obojího.
Producent Crysis 3 Michael Read v rozhovoru pro Official Playstation Magazine řekl, že Crysis 1 a Crysis 2 "byly dva různé extrémy, každý se svými plusy a mínusy".
Nevěří sice, že bylo Crysis 2 tak lineární, jak píší někteří lidé v komentářích. "Jistá svoboda tam pořád byla, ale byla prezentována jinak," říká.
V Crysis 3 by ale mělo být obojí a má jít o mix jedničky a dvojky. "Pořád budete mít možnost odehrát akční sekvence různým způsobem, ale neustále budete směřovat k nějakému cíli." Má to být tedy nějaký kompromis mezi otevřeným světem a lineárním pojetím.
To, že je trojka mixem jedničky a dvojky lze prý snadno poznat už od prostředí, kde se pohybujete. Zatímco v jedničce jste byli většinu času v džungli, ve dvojce jste se ocitli v New Yorku. Tak ve trojce je teď městská oblast zarostlá vegetací.