Skip to main content

Project CARS první hrou, která využije sedmé jádro Xbox One

Reakce na kritiku nehotové verze.

Když naši přátelé z Digital Foundry minulý týden proklepli preview-verzi, konzolové Project CARS z toho nevyšlo vůbec dobře. Hlášeno bylo trhání plynulosti ve větším počtu aut na trati a jiné neduhy.

Jenže jak jsme se dozvěděli vzápětí, daná nehotová verze prý vůbec nebyla určena k takovým technickým rozborům, o čemž kupodivu neměl ponětí ani PR manažer vydavatele Bandai Namco. Pozitivem je, že díky tomu tvůrci ze Slightly Mad Studios v tamních komentářích prozradili pár novinek.

Project CARS se pravděpodobně stanou první hrou, která využije 50% výkonu sedmého jádra v konzoli Xbxo One. Dosud měli vývojáři přístup jen k šesti z nich, ale nedávný update SDK to změnil. Díky tomu se na sedmé jádro přesunou výpočty zvuku i zpracování detailní vegetace.

Do finální verze 8. května (koupit na Alza.cz nebo výhodně digitálku z Muve.cz) tak tvůrci slibují mnohem lépe optimalizovaný zážitek než v březnové ukázce. Vděčí za to na PS4/X1 mj. použití anisotropického filtrování 8X a jinak řešeným efektům motion blur, které jsou prý vizuálním ekvivalentem grafiky PC verze a navíc nezatěžují tolik konzole - takže konečně víme, proč se hra opakovaně odsouvala.

"Staré verze hry dokázaly být velmi náročné na procesor, zejména s vyšším počtem závodníků počítaných umělou inteligencí, která ždímala všech šest jader X1. Avšak díky zmíněnému kroku Microsoftu to je napraveno. Šlo také o to, že tratě s vodními prvky (jezírka, moře) dříve využívaly výpočetně náročnou metodu pro odrazy, které vyústily v nekonzistentní framerate," dodal zástupce studia v komentářích na Digital Foundry. Nárůst pak po změně na jinou renderovací metodu změřili:

  • Azure Coast 62.5 fps/82 fps +31%
  • Azure Circuit 61.5 fps/ 73 fps +19%
  • Laguna Seca 55 fps/76 fps +38%
  • Sakitto GP 61.5 fps/86.5 fps +41%
  • Nürburgring GP 57.5 fps/76.5 fps +33%

Vše o Project CARS na Eurogameru zde.

Read this next