Project CARS nebylo úmyslně zkripleno na kartách AMD
Tvůrci se až hystericky brání.
Toto obvinění už bylo jednou vyvráceno začátkem května a považovalo se za vyřešené. Přesto se vývojáři ze Slighly Mad Studios nechali znovu vytočit a donutit k až skoro hysterické reakci kvůli dalšímu osočování, že prý závody Project CARS (recenze, koupit na Alza.cz nebo Muve.cz) úmyslně zkriplili na grafických čipech AMD.
Takovou reakci by v odpovědi na četné výkřiky anonymů v diskusních fórech nebo na nepřesné články klidně mohlo sepisovat úplně každé studio den co den, ale naštěstí to nikdo jiný takto nehrotí a drží emoce na uzdě. Slightly Mad Studios však za tímto účelem rozeslali speciální tiskovou zprávu s rozsáhlým vyjádřením, aby znovu všem vyjasnili, že hra rozhodně neběží na systému GameWorks od NVIDIA, která je nesponzoruje ani jim neposkytne žádné finance v budoucnu.
Jejich vlastní MADNESS engine běží PhysX jen v 50HZ a ne v několikanásobku, jak uváděly některé HW rozbory na nejmenovaných webech. PhysX se prý používá pouze pro detekci kolizí a dynamické objekty, což je jen malá část celé fyziky ve hře. Naopak PhysX se nepoužívá pro simulaci pneumatik či umělou inteligenci, což dá celkem rozum. Celá fyzika má být alokována na dvě jádra procesoru na 600Hz a běží nezávisle na renderování grafiky. Celkově prý fyzika nezabere více než 10 procent výkonu procesoru na PC.
Slightly Mad Studios dále uvedli, že jak Nvidia, tak AMD měli přístup k různým rozpracovaným verzím Project CARS, a obě firmy provedly různé zkoušky i navrhli své připomínky na zlepšení výkonu. Testování na rozličných verzích ovladačů přineslo pestré výsledky, což je prý úplně normální, a proto výrobci grafických čipů vypouštějí specifické drivery pro jednotlivé hry.
U této se autoři zařekli, že nepoužívají žádnou technologii částic od Nvidia, nýbrž jen tu modifikovanou ze starších her Need for Speed Shift a Shift Unleashed, což je doznání o mnoho let staré recyklaci, kterým si asi u většiny publika moc nepomohou. Důvodem, proč se hra trhá v situacích, kdy je na scéně hodně částic, je jednoduše to, že vše má být velmi výpočetně náročné. Více zde.