Producent Ryse říká, že hra bude jiná, než demo z E3
Samotná hra nemá být plná QTE sekvencí jako v ukázce.
Když se člověk podíval na video z Ryse, které ukazoval Crytek na E3, vypadalo to, že to není ani tak hra, ale dvakrát seknout nepřítele a potom zmáčknout tlačítko, které se ukázalo na obrazovce a provést popravu.
Producent Michael Read z Cryteku ale říká, že takhle ve skutečnosti Ryse vypadat nebude.
"Lidé si myslí, že to, co bylo k vidění na E3, je také to, jak bude vypadat finální hra, ale není to tak. Bylo to jen malá ukázka," řekl producent pro server Siliconera.
"Jsou tam scriptované pasáže, které jsme tam museli dát a pár nepřátel, do kterých dvakrát praštíte a hned je stav popravování. Ve finální hře ale bude několik úrovní obtížnosti od easy až po nightmare. Změní se tím množství zranění, které musí nepřítel utrpět, než dojde ke stavu popravení. Musíte také používat blokování."
Michael Read přiznává, že na E3 neudělali dobrou práci ve vysvětlování, jaký Ryse skutečně bude. A co se výběru ukázky týče, byli prý také limitovaní tím, že obdrželi Xbox One jen velice krátce před E3. "Na hratelnou ukázku jsme museli vybrat něco jednoduchého a jasného. Něco, co všichni ihned pochopí a zvládnou ovládat."
Z finální hry by měly dokonce zcela zmizet QTE sekvence. Při popravování nepřátel se nebude zobrazovat tlačítko, které máte zmáčknout. "Bude nahrazeno vizuálnímu a zvukovými znameními a lidé se budou muset postupem času naučit, co mají použít v jakou chvíli. Máme stovky různých poprav ve hře."