Producent Mafia 2 se ohlíží, co a proč se nepovedlo
Upřímné doznání Jarka Koláře z 2K Czech.
Jarek Kolář z 2K Czech dnes vystoupil na akci GDC Europe, kde se rozpovídal o problémech při vývoji Mafia 2 z roku 2010. Protože v titulcích je uveden jako senior producent hratelnosti, část z toho jde na jeho vrub, takže o to upřímnější doznání se jedná.
Až do "velmi pozdního období vývoje" prý tvůrčí tým neměl Mafii 2 v hratelné podobě, takže si jen mohl všechny prvky představovat na papíře, aniž by je mohl naživo vyzkoušet. Další potíže způsobilo, že příběh byl napsán Danem Vávrou "v izolaci", bez spolupráce s designéry, a že se tak stalo ještě před hratelným prototypem, což pro takový příběhově orientovaný titul není správné.
Jak dále na přednášce vysoko postaveného zaměstnance 2K Czech zaznamenal web Polygon, mnohé komplikace přivodila v roce 2005 známá změna enginu a až přílišné soustředění se na vizuální stránku hry, což následně sebralo tvůrčí prostředky od hratelnosti a základních mechanismů Mafia 2, které na to pak částečně dojely.
"Přesto jsme ve výsledku pyšní na to, co jsme dokázali, a studio se díky tomu může posunout dál a vyrábět lepší hry než Mafia 2," řekl Jarek Kolář z 2K Czech. Myslel tím pravděpodobně třetí díl, který by se měl poučit z nedostatků předchůdce.