Skip to main content

Prodloužené tech-demo RTX z Metro Exodus

Globální iluminace, že by se tma bez zdrojů světla dala krájet.

Sice jde už o několikáté video o tom samém, leč určitě byste ho neměli minout, i protože to je prodloužená verze oproti ukázkám z Gamescomu (delší o pět minut oproti této a této).

Tvůrci v něm předvádějí a vysvětlují, jak bude únorové Metro Exodus (Alza.cz) těžit z raytracingu v reálném čase a globální iluminace na kartě GeForce RTX.

Nejen, že tohle nasvícení vypadá mnohem realističtěji, ale také má takhle programátor renderování Benjamin Archard i jeho kolegové ze 4A Games mnohem méně práce, než když musejí scény ručně upravovat se zdroji světla, stínováním, viditelností objektů atd. Takhle se zapnutým RTX díky složitým kalkulacím mění každý povrch svou barvu a odstín podle toho, kolik paprsků světla k němu dokáže dojít a hlavně jakým směrem proudí.

"Následující ukázka byla zaznamenána z bety Metro Exodus za použití Nvidia GeForce RTX 2080 Ti se zapnutým RTX, není-li uvedeno jinak".

Uvidíte krásné podzimně zabarvené stromy s rychle plujícími mraky na obloze, procházku primitivním dřevěným obydlím ve stromech mezi lávkami na lanech, kterak se v místnosti po zatažení okenních rolet se zdroji světla udělá pořádná tma, že by se dala krájet. Nebo jaký je rozdíl mezi tradiční grafikou, kdy jsou scény často až přehnaně přesvětlené, s raytracingem v reálném čase, který se více podobá skutečnosti.

Na opuštěném vraku starého autobusu je v závěru demonstrován Ambient Occlusion Pass, díky němuž mají realistické stínování i ty objekty, které by ho jinak neměly, ačkoli zde je nutno dodat, že hezky vypadá i řešení bez RTX.

Watch on YouTube

Nepřehlédněte také třináctiminutové video z Gamescomu či GDC tech-demo.

Read this next