Prodeje virtuální reality v roce 2016 byly zklamáním
Podle analýzy není ani PSVR žádný velký hit.
Nedávno jsme psali o tom, že prodeje PlayStation VR brzy předčí sečtené prodeje HTV Vive a Oculus Rift, což vlastně vypadá jako velký úspěch Sony. Problém je, podle analýz, že se všeobecně virtuální realita prodává tak málo, že se to za zase takový úspěch považovat rozhodně nedá.
SuperData provedli analýzu trhu po předvánočních slevách a zjistili, že v roce 2016 je největším loserem právě VR. Podle nich se prodalo méně kusů, než se předpokládalo kvůli "fragmentovanému seznamu titulů a menšímu marketingu". SuperData tedy snížili odhady a předpokládají, že se PSVR do konce roku prodá 261 tisíc kusů (původní odhad byl 450K). Další odhady jsou HTC Vive (450k), Oculus Rift (355k) a Gear VR (2,3 milionu).
"PSVR má největší potenciál, ale na trhu je nedostatek kusů a má málo marketingu, takže svůj potenciál nevyužívá," říká Stephanie Llamas ze SuperData. Sony nedělá nové bundly s PSVR a příliš reklamy a zaměřuje se především na PS4 Pro.
Usuzují, že nedostatek kusů na trhu dělá Sony schválně a do PSVR šlápnou až v momentě, kdy budou tuto platformu moct lépe podporovat. "Kdyby do toho šli jako v případě jiného hardwaru, určitě by prodali přes 2 miliony kusů." Mohou si ale dovolit prodávat pomalu, protože zatím nemají konkurenci.