Proč si id vybrali Zenimax?
Zájem měla i Sega, THQ a Sierra Online.
John Carmack se během své přednášky na QuakeConu '09 znovu vrátil k nedávné akvizici id Software mateřskou společností Bethesdy, tj. Zenimaxem. Podle šéfa id byla firma už před lety málem prodána k Sierra Online, pak o ni měla zájem Sega i THQ, ale nakonec ze všech plánů sešlo. Od té doby byli v id opatrní, ne však, že by si svoji nezávislost drželi z přesvědčení.
Externí spoluprace s Activisionem se prý postupně rozpadla mimo jiné kvůli tomu, že vydavatel si najal další týmy na vývoj stříleček, a id přitom byli od začátku právě jejich "kluci, co vyrabí střílečky". Co se týče EA, která vydá nadcházející postapokalyptické Rage, zněl Carmack optimisticky, nicméně by rozhodně s týmem nechtěl pod křídla téhle společnosti přejít. A té se zase samozřejmě nevyplatí investovat tolik do her, které jim nepatří a u nichž nevlastní práva, respektivě nemá právo na další pokračování úspěšných titulů atd.
Zenimax je pro Carmacka ideální proto, že portfolia id Software a Bethesdy se nepřekrývají, společné mají jen to, že obě dělají špičkové hry, nicméně zcela jiných žánrů. Akvizice prý ale neznamená, že by se mezi týmy např. sdílely engine, protože oba vývojáři jdou "svoji vlastní technologickou cestou". Zakladatel firmy k tomu řekl: "Miluji, když mohu někomu poradit nebo sdílet své nápady s ostatními," což zhruba v kostce naznačuje, nakolik lze očekávat právě provázání id s Bethesdou.
Carmack také během přednášky vyzdvihl to, že Zenimax je soukromá společnost, takže není poplatná investorům. Více jsme se o důvodech akvizice rozepsali v naší dřívější analýze.