Proč odzvonilo grafickým kartám s 8 GB paměti, ukazuje technický rozbor The Last of Us PC
+ kompilace vtipných chyb a druhý hotfix patch 1.06.
Zajímavý technický rozbor PC verze The Last of Us 1 Remake dnes publikoval YouTube kanál Hardware Unboxed.
Zaměřuje se zejména na to, proč odzvonilo grafickým kartám s 8 GB paměti, které doposud stačily, ale po příchodu tohoto portu survivalu od Naughty Dog už očividně nestačí.
Zatímco na GeForce RTX 3070 je při hraní využita veškerá dostupná VRAM, na Radeon RX 6800 si hra pro sebe usurpovala téměř 13 GB, i díky čemuž je framerate na hodnotě téměř sto, zatímco u konkurence od Nvidia o pár desítek méně.
Bude-li tento trend pokračovat s dalšími novými hrami, v podstatě by to znamenalo, že na květen spekulované nové grafické karty RTX 4060 a 4060 Ti od Nvidia mohou být pasé, protože budou mít bohužel využitelné jen 4 GB či 8 GB VRAM z 16 GB GDDR6 (poslední šuškanda praví, že kvůli ořezaným HW specifikacím mohou mít těžký život i v rozlišení 1080p).
Výrobce The Last of Us jinak vypustil už v pořadí druhý hotfix patch 1.06 - výčet změn zahrnuje právě optimalizaci práce s pamětí, když se snížila velikost cache, aby se zredukovala náročnost a omezily padání kvůli nedostatku paměti.
Update také řeší padání při prvním spuštění (dosavadní neoficiální rady, jak to řešit), zvyšuje paměť pro animace pro vyšší výkon při hraní či během filmečků, a přidává dodatečnou diagnostiku.
Internetoví vtipálci mezitím pořizují záznamy vtipných chyb při hraní původní verze - třeba když jsou všechny postavy v cutscény z neznámého důvodu mokré:
Věděli jste, že vedle pokaženého vzhledu Joela můžete narazit i podivné vlasy Ellie?
Momentálně nejlepší řešení? Jít si raději zahrát PS5 verzi: