Proč má Xbox 360 letos méně exkluzivních her?
Podle Microsoftu nejde o počet, ale o kvalitu.
Opakuje se to každý leden. Podzimní hry už vyšly, mnoho nových ještě oznámeno není. Suma sumárum, pouze Fable: The Journey, Kinect Star Wars a Halo 4, které si možná schovají až na příští konzoli. Takže Microsoft musel opět čelit otázce "Proč máte na letošek tak málo velkých exkluzivních her pro Xbox 360?"
Odpověď, kterou Game Informer dostal od korporátního viceprezidenta herních studií MS Phila Spencera, je přímo učebnicová: "Myslím, že to je především o kvalitě a dopadu her než o jejich počtu za rok".
Z jeho slov o složitosti vytvoření nových herních značek mezi řádky vyplynulo, že s Alan Wake (po stáhnutelném American Nightmare), Too Human či Crackdown nadále nepočítají. "Nicméně máme nové partnery, jako je Crytek a jeho kinectová rubačka RYSE, nebo další, zatím neohlášené projekty," uzavřel zástupce Microsoftu vyhlídky na rok 2012.
Že by popravdě přiznal, že za aktuální výpadek AAA her určených pouze pro X360 může pozvolný přechod předních first-party studií na novou generaci, to se zřejmě nesmělo stát.