Skip to main content

Proč je Steam tak úspěšný?

Valve to názorně ilustrovali čísly.

Jason Holtman, obchodní manažer Valve, v nedávném rozhovoru pro Ars Technica shrnul, co podle něj dělá platformu Steam tak úspěšným obchodním modelem.

"Klíčem k úspěchu bylo v našem případě naslouchat zákazníkům," myslí si. "Kdybyste se mě teď zeptali, co bude se Steamem za dva roky, něco bych vám řekl, ale dost možná bych se zmýlil. Protože za ta léta jsme se už naučili, že vývoj určují zákazníci. Museli jsme pochopit, že lidi chtějí věci jako autoupdaty, anticheatovací technologie, chatovací lobby, achievementy a další." A stejně tak důležité prý je zajistit spokojenost vývojářů.

Holtman to ilustroval na velmi zajímavých číslech: Team Fortress 2 do dneška absolvovalo celkem 97 updatů, ale Steam s některými konkrétními patchi doslova zabodoval. Třeba po vydání patche Sniper vs Spy. Prodeje hry na Steamu rázem stouply o 520%, ty krabicové o dalších 40% a majitelé hry s ní v průměru trávili o 5% času, co dříve.

Když zase Valve srazilo cenu Left 4 Dead na polovinu během jednoho víkendu, prodeje poskočily na 3000%, přičemž počet nových hráčů vzrostl šestnáctkrát. To všechno jsou pro firmu pochopitelně výtečné indikátory toho, jak dělat dobrý byznys, které kroky neopakovat a ke kterým se naopak vracet.

Read this next