Proč je Assassins Creed dobrý rok co rok?
Tvůrci nemají čas špekulovat.
Zatímco někteří odmítají naskočit na kolotoč vydávání nových dílů nějaké série rok co rok, protože by ji tím znehodnotili (viz NFS), UbiSoft se s tím vůbec nepáře. Od roku 2009 chrlí pravidelné pokračování Assassins Creed každé Vánoce a nedávno avizoval, že ani příští rok to nebude jiné. Dobrodružství Ezia a Altaira sice uzavřou letošní Revelations, ale "přece ještě musí dokončit příběh Desmonda, jak si do prosince 2012 naplánoval."
Dnes designér misí z UbiSoftu přiznal, že si spousta jeho kolegů z řad vývojářů Revelations stěžuje na příliš krátkou dobu na vývoj každého dílu Assassins Creed. Ale na druhou stranu má toto intenzivní ždímání populární značky i jiné nesporné výhody, vedle těch finančních.
"Vědomí, že máme málo času, nutí tvůrčí tým k většímu tahu na branku. Určíme si směřování hry a jdeme na to. Nemůžeme si dovolit žádné váhání nad klíčovými rozhodnutími a když narazíme na nějaký problém, o to rychleji ho překonáme," řekl Falco Poiker z UbiSoftu pro EDGE.
Trefně tím naráží na jiné hry, které mají ten luxus být ve vývoji třeba 3-4 roky, ale kvůli tomu se často úplně od základů předělávají. Tvůrci nad nimi často příliš špekulují, nejsou věčně s něčím spokojeni nebo v mezidobí něco ze hry natolik zestárne, že se to musí předělat, nebo se změní situace na trhu. Co na to asi říkají ve Valve, Blizzardu nebo v 2K Czech, kde tyto věci důvěrně znají?
Jindy zase studia mívají špatné vedení, špatně nastavené procesy nebo činí chybná rozhodnutí, kvůli kterým se vývoj neúměrně protahuje, čemuž přispívá i fluktuace zaměstnanců. Tak proč se zlobit na někoho jako UbiSoft za to, že funguje efektivně a že dokáže přijít každý rok s novým dílem Assassins Creed, který dosud vždy dokázal přinést tolik novinek, aby se z něj stal trhák u kritiků i v obchodech?