Proč z reklamy Sony na Watch Dogs zmizelo 60 fps v 1080p?
Nabízejí se jen čtyři možná vysvětlení.
Dosavadním stanoviskem UbiSoftu k rozlišení, v němž běží Watch Dogs, bylo něco ve smyslu, že ještě probíhá ladění a že se teprve uvidí (to samé jako u Zaklínače 3). S blížícím se vydáním za dva týdny hra už touto dobou musí být hotová, resp. v lisovně, a asi je v této věci jasno.
Sony do toho ale vnesla zmatek tím, že na banneru na své stránce s předobjednávkou nejprve včera uvedla, že na PS4 šlapou Watch Dogs v rozlišení 1080p a 60 snímcích za vteřinu, tedy v nejlepší možné kvalitě. Avšak dodatečně z neznámých důvodů text upravila odstraněním zmínek o 1080p/60fps a ponecháním pouze pasáže o "zážitku, jaký může nabídnout jen PS4" a o "nejlepší grafice hry ze všech konzolí."
Nikdo neví, proč k této změně vlastně došlo, a inkriminované firmy se k tomu odmítly vyjádřit. Dá se asi vysvětlit asi jen čtyřmi možnými způsoby:
1) UbiSoft mohl zatlačit na Sony, aby raději tolik neakcentovala tyto technické podrobnosti, protože jim stejně většina mainstreamových hráčů nerozumí, ale mohou dost škodit odbytu verze pro Xbox One (viz třeba Tomb Raider Definitive Edition), a Sony mu v rámci dobrých vztahů s důležitým partnerem přátelsky vyhověla, i když by tím pomohla konkurenci - asi není moc reálné.
2) S PS4 verzí Watch Dogs teoreticky může být něco v nepořádku, co se třeba vynořilo až teď, a tak byl preventivně sundán explicitní slib 60fps, aby se toho někdo v budoucnosti nechytil a nepožadoval odškodnění např. kvůli tomu, pokud by občas při hraní framerate klesl pod 60 fps. Sajta Golem.de ale píše, že 1080p/60fps na PS4 platí a reportér si nevšiml nějakých viditelných propadů, jen prý hra na PS4 trpí horším efektem ambient occlusion (takže za tmy řada objektů "létá ve vzduchu") i slabšího zahlazování hran (oproti PC verzi).
3) UbiSoft má vymyšlenou vlastní komunikační strategii, jak se s touto ožehavou otázkou chytře a ve vhodný moment vypořádat (vzhledem k obecným předpokladům, že na Xbox One hra nemusí být schopna frčet v 1080p/60fps jako na PS4), a nechce, aby mu v tom někdo další lezl do zelí - nejpravděpodobnější.
4) Verzi hry pro Xbox One se na poslední chvíli podařilo nějakým trikem rozchodit v 1080p/60fps, tudíž byla explicitní proklamace Sony už nepravdivá a musela být upravena - pak by tam ale asi nezůstalo to tvrzení o nejhezčí konzolové verzi, ačkoli to klidně může myslet něco jiného ve vizuálu nebo ty exkluzivní PS4 mise.