Skip to main content

Proč se hry stále pomalu nahrávají?

Programátor vysvětluje.

Zatímco výkon grafických čipů a procesorů v posledních letech strmě vzrostl, neplatí to zdaleka pro všechny komponenty uvnitř konzolí či počítačů.

Tak zdůvodnil programátor Firewatch a BioShock 2, proč jsme stále sužováni dlouhým loadingem a čekáním, než je povoleno začít hrát, což trápí zejména ty méně trpělivé hráče.

Na vině jsou relativně pomalé harddisky, které jsou nadále svázány fyzikálními zákony a musejí zapisovat či načítat čím dál větší objemy dat (textury a detailnější objekty), což vlastně vykrátí i jejich postupné zdokonalování.

William Armstrong pro Kotaku vysvětlil, že přechod z 5400 otáček na 7200 otáček až po dražší SSD disky byl nedostatečný, protože složitost a propracovanost her se stále zvětšuje.

"Data her se stále zvětšují, musíte inicializovat umělou inteligenci, dynamickou fyziku, registrovat každou věc k nalezení v jejich správci atd. Vlastně je až skoro divné, že se loadovací časy postupem let naopak neprodloužily. Vděčíme za to různým technologiím, kterými si tvůrci pomáhají na pozadí."

Programátor prozradil, že úvodní loga firem se často nedají uživatelem přeskočit kvůli tomu, že se během jejich zobrazení začínají načítat data herního světa. Jindy se zase svět kompiluje před prvním spuštěním, které proto bývá výrazně delší než později. Jiní zase streamují data průběžně během hraní.

Read this next