Skip to main content

Proč se Doom Eternal nejmenuje Doom 2

+ bez editoru levelů, technické cíle.

V pátek velkolepě představený Doom Eternal (Alza.cz) samozřejmě přinesl spoustu dozvuků.

Třeba proč se nejmenuje DOOM 2, aby se dodržel jakýsi restart série po minulém dílu, na což odpovídal výkonný producent Marty Stratton z id Software pro IGN:

"My mu říkáme Doom 2016 a internet to převzal. Přesto stále přemýšlíme o tom, jestli nebyla chyba nazvat minulou hru jednoduše pouze Doom. Chtějí jsme tím symbolizovat, že tímto dílem začínáme něco nového, že kreslíme novou čáru do písku."

Pak jim ale došlo, že pokud by chystaný Eternal pojmenovali Doom 2, asi by to sklouzlo k neoficiálnímu přezdívání "Doom 2: 2019 (nebo jiný rok vydání)". Internetové databáze jsou v tomto neúprosné a potřebují aspoň nějak odlišit od sebe starý originál a novou hru téhož názvu.

"Vývojáři si proto sedli s marketingem, aby vykoumali ten správný název, který odrazí, co děláme s herním univerzem a jak chceme, aby lidé hru vnímali. A tak se zrodilo Doom Eternal, které nám připadá, že je tím pravým ořechovým".

Větší novinkou jinak bude, že Doom Eternal nemá podporovat editor levelů SnapMap, který se asi tolik neujal. Ovšem nevylučuje to podporu modifikací jako takových (ty patrně budou, ale ne hned v době startu. Důvodem všeho jsou nějaká technická omezení či rozhodnutí, které musela být učiněna a nejsou se SnapMap kompatibilní.

Namísto něj Bethesda slíbila, že hra dostane časem singleplayerové DLC, což je tradičnější přístup.

Co se týče technických záležitostí, Doom Eternal samozřejmě cílí na 60fps, ostatně na QuakeConu běžel na velmi nadupaném PC. Na konzolích PS4 Pro a Xbox One X by rád jel v 60 snímcích za vteřinu zároveň s rozlišením 4K. Tvůrci řekli, že kvůli rozlišení nechtějí obětovat 60fps, které jsou pro ně naprosto klíčové, takže je jasné, jakým směrem by se ubírali, pokud by měli s dosažením tohoto cíle evenutálně obtíže.

Watch on YouTube

Read this next