Proč Rockstar nelhal ohledně PC verze GTA 5?
Byla ve vývoji už úplně od začátku.
Studio podepsané pod Grand Theft Auto 5 přiznalo, že počítačovou verzi chystalo od úplného začátku, jen to svého času nechtělo prozradit.
"Hned v první den vývoje celého GTA 5 jsme učinili technická rozhodnutí, která čerpala z plánu, že PC verze jednoho dne uděláme, ačkoli jsme se tehdy prioritně soustředili na PS3/X360 verze a zkoušeli ze starých konzolí vymáčknout, co se dá. Toto brzké myšlení na PC, konkrétně na DirectX 11 a 64-bitovou architekturu, se nám pak bohatě vyplatilo v době, když bylo oznámeno, že PS4 a X1 budou mít podobnou architekturu."
Toto nyní Rockstar pronesl pro PC Gamer, ale předtím vždy PC verzi odmítal. Jenže jak se při prohledávání starých vyjádření ukázalo, dělal to tehdy chytře, aby ho teď nešlo usvědčit ze lži.
V říjnu 2012 totiž uvedl chytrou vyhýbavou odpověď, která vyloženě nepopírá, že by PC verzi nedělal: "Zaměřujeme se momentálně na PS3/X360, zatímco o PC verzi v tuto chvíli nemáme žádné detaily, o které bychom se mohli s vámi podělit."
O měsíc později pak Dan Houser, viceprezident Rockstaru, prohlásil pro IGN, že Wii U a PC verze jsou na zvážení. Dá se to chápat jako lhaní? Podle našeho názoru ne, ačkoli některé zahraniční servery to vnímají jinak - když dnes víme, že se s PC verzí GTA 5 počítalo úplně od počátku, ač nebyla aktivně ve vývoji, jen se na ni braly ohledy do budoucna.
Čtěte také o důvodech, proč jsou PC verze her od Rockstaru vždy opožděné.