Proč Nvidia s novou GeForce GTX 960 míří právě na hráče žánru MOBA?
Má to vědecky podložené.
Když byla v září 2012 uvedena na trh grafická karta GTX 660, mířila hlavně na hráče World of Warcraft. Ale časy a trendy se mění, takže nová GeForce GTX 960 tentokrát cílí především na fanoušky žánru MOBA F2P.
Nvidia tvrdí, že tito lidé méně náročných her obvykle upgradují každé 2-3 roky, což je rozdíl oproti víc hardcore hráčům těch nejnáročnějších titulů jako např. Far Cry 4, kteří prý upgradují častěji. A že dvě třetiny z mnoha milionů hráčů League of Legends, DOTA 2 či třeba World of Tanks hrají na GTX 660 či starší kartě střední třídy (počítá se sem i 560 a 760 - nejrozšířenější řady na Steamu).
Jelikož ví, že o upgradu lidé začnou přemýšlet až v moment, kdy jim stará grafická karta není schopna poskytovat odpovídající zážitky, soustředí se Nvidia na přesvědčení konkrétními čísly o plynulosti:
"Tam, kde GTX 660 zajistila chod hry průměrně na 35 snímků za vteřinu, tak GTX 960 dokáže průměrně 60 fps," uvádí. A dodává, že Watch Dogs i budoucí Zaklínač 3 na ní v rozlišení 1080p šlapou v 60fps.
League of Legends zase zvládá v 60fps na maximální nastavení detailů a se zapnutím V-Sync. Přestože běží v tichém, tzv. Freeze módu, kdy se automaticky vypnou větráčky, nehledě na nižší spotřebu než GTX 660, pouze 30 wattů při DOTA 2 či LoL.
Ceny referenčních designů GeForce GTX 960 v ČR začínají na šesti tisíci korunách s DPH - viz nabídka alfa.cz, ALZA.CZ, CZC.CZ nebo tsbohemia.cz, na Slovensku SHARK.sk. Více na Polygonu nebo na blogu Nvidia, odkud citujeme technické detaily: