Skip to main content

Proč není Ratchet and Clank: Nexus plnohodnotnou hrou?

Podrobnosti o příběhu, absenci mulťáku či ceně + obrázky.

Včera ohlášená hra z celkem 26-milionové série Ratchet and Clank, čímž se řadí mezi nejúspěšnější značky Sony, se v Evropě jmenuje pouze Nexus. Blíže ji představila tisková zpráva a doplňující komentáře od Insomniacu, kteří na ní dělají od loňského roku, aby ji vydali letos na podzim pro PS3 digitálně i v krabicích (ale bez sběratelky).

Opět půjde o dobrodružnou plošinovku se silným příběhem, plnou srdečného humoru bez hranic, vylepšených zbraní, zběsilých přesunů z planety na planetu a zcela nových světů. Nexus má kombinovat klasické prvky série se zcela novými herními mechanismy. Ani na okamžik vás prý nenechá vydechnout při objevování nových území, zařízení i nepřátel, neboť ve vesmíru je zase jednou nebezpečno.

"Poté, co na konci jedné z nejproslulejších honiček v celé meziplanetární historii skončili Vendra a Neftin Prog v klepetech, nabízí Ratchet & Clank své služby při eskortu těchto nebezpečných kriminálníků do nápravného zařízení Vartax. Po strhujícím útěku z vesmírného vězení na zapomenutém okraji celé galaxie se Ratchet & Clank ocitají zcela ztraceni v opuštěném sektoru. V nejtemnějších hlubinách vesmíru odhalují interdimenzionální jev, který představuje hrozbu pro celou galaxii - a který dovede Ratcheta k zásadnímu rozhodnutí," popisuje výrobce příběhové pozadí.

Tvůrci ze studia Insomniac ujistili, že to není jen reinkarnace zrušeného prototypu Into the Nexus z éry PlayStation 2, který byl prý odlišný, jen se jim líbil tento název. Ve hře jinak nebude žádný multiplayer ani co-op, protože se hodlají soustředit jen na singleplayer, jak si přejí jejich fanoušci. Znovuhratelnost prodlouží výzvy a vedlejší úkoly, herní dobu zatím není možné určit, když Nexus ještě není dokončen. Že se může jít o rychlovku, dokládá i vyjádření, že na E3 by neměl moc co předvést, takže tam raději nebyl, i pro vyhnutí se přetlaku.

S tím souvisí vysvětlení vývojáře Jamese Stevensona, proč hned od začátku snížená cena 30 dolarů, což se může jevit trochu podezřele: "Snažili jsme se o nastavení konkurenceschopné ceny, když se nejedná o plnohodnotnou velkou hru. Naším cílem bylo vytvořit co největší a nejlepší singleplayerový díl Ratchet and Clank vzhledem k času a prostředkům, které máme k dispozici."

Včerejší oznamovací trailer

Read this next