Proč nechrlí pokračování Half-Life, vysvětluje přímo Gabe Newell
Inspirativní promluva o filozofii a tajemství úspěchu.
Mohli bychom být opravdu hodně úspěšní, pokud bychom vydávali jeden díl Half-Life za druhým a zůstali bychom nadále pouze firmou zaměřenou na singleplayerové zážitky. Ale my řekli ne, protože jsme měli vyšší ambice.
Tak se Gabe Newell zpětně ohlédl do historie Valve pro list Washington Post. Prý se chtěli jako studio posunout vpřed, což znamenalo rozvoj i do oblasti multiplayerových her (jmenoval DOTA 2) a především spuštění Steamu, které nyní považuje za báječný nápad, čemuž se s 65 miliony uživatelů a pozici srdce PC platformy není co divit.
Šéf Valve také nastínil, v čem tkví kouzlo jejich úspěchu: všichni zaměstnanci musejí být vysoce flexibilní a adaptabilní, protože způsob výroby a trendy v herní branži se mění rapidním tempem. Pokud by někdo ve studiu zůstal jen na jediné specializaci, bylo by to podle něj holé neštěstí. Proto nemají klasickou strukturu ani manažery jednotlivých projektů, kteří by vzdorovali při jejich zrušení, ani neevidují docházku či dovolené.
"Když byl někdo vynikajícím designérem levelů do Half-Life, bylo to bezva, ale v současnosti už jeho um nemá takovou hodnotu, jako když dokáže správně navrhovat sociální multiplayerové zážitky. Všichni si uvědomujeme, že klíčem je následování směru, kam míří zákazníci," inspiruje ostatní Newell.
Podle něj je odborná specializace na hry nepřítelem budoucnosti. Valve nabírají především přizpůsobivé zaměstnance, jelikož když je někdo pouze nejlepším na světě v něčem pro současnou generaci, bude mu jim to totálně k ničemu v příští generaci. Celý rozhovor Washington Post zde.