Proč nebude v PC verzi Star Wars Battlefront splitscreen?
Poněkud zvláštní odpověď.
Až nezdravě mnoho kontroverzí provází pár dnů staré představení Star Wars Battlefront (koupit na Alza.cz). Počínaje absencí singleplayerové kampaně a původem traileru, přes počet map, nemožnost svobodně ovládat pohyb obřích strojů AT-AT (pohybují se jen po předem dané trase a smíte jen střílet)... až po nejnovější absenci split-screenu pro kooperatívní hru v PC verzi, který bude na konzolích vypadat nějak takto:
EA na oprávněné stížnosti, v nichž se tomu fanoušci podivovali vzhledem k rozmachu velkých televizí a monitorů, ihned zareagovali:
"Existuje dneska mezi blockbustery hodně stříleček, které podporují splitscreen online na PC? Doporučujeme koupit si další PC, abyste mohli hrát se snoubenkou, nebo si pro splitscreen sehnat konzoli," napsal na Twitteru poměrně arogantně Dennis Brännvall, hlavní designér levelů ze švédského studia DICE. Co třeba Resident Evil: Revelations 2, kde si ho také na PC vymohli až samotní hráči?
Dále také potvrdil, jak funguje mód Instant Action: prostě si vyberete planetu/mapu a bojujete proti AI/botům. Oproti tomu mód Missions bude nějak odlišný.
Producent Jesper Nielsen zase vyrazil na Reddit, aby tam přesvědčil ty, kterým chybí některé vlastnosti prvních dvou dílů Star Wars Battlefront: "Mějte na paměti, že to je reboot série, ne její pokračování. Spousta z vás odkazuje na prvky z Battlefront 1 či Battlefront 2 a že nové hře údajně chybí jejich duše. Avšak externí testeři, kteří k nám přisli do kanceláře, by s tímto pocitem nesouhlasili - soudě dle toho, co jsem od nich zaslechl."
Při nedržení se přísloví "Mluviti stříbro, mlčeti zlato" se zástupce EA vyjádřil také k rozsahu hry, čímž narážel na kritiku ne tak vysokého počtu hráčů naráz (maximálně 40). Prý ně něj působila grandiózně a velký rozsah hry se dá zařídit i jinak než jen spoustou postav běhajících okolo vás. Producent říká, že se už zúčastnil řady bitev, které byly velkolepé, ale zároveň pro něj jako jednotlivce stále zůstaly zábavné.