Proč nebude GRID Autosport také pro PS4 a X1?
Codemasters vysvětlují důvody pro rychlé pokračování.
Vlastní zpráva - Pokud vám včera přišlo zvláštní, že GRID Autosport vynechá nové konzole a podezřívali jste tvůrce z toho, že je něco v nepořádku a že to není regulérní třetí díl série, nemýlili jste se. V rozhovoru pro Eurogamer objasnili, proč tato hra pouhý rok po předchůdci vznikla a pro koho bude určena.
"Práce na našem next-gen EGO enginu zabírají dost času, jelikož chceme, aby šlo o nejlepší technologii pro závodní hry," říká Clive Moody z Codemasters a přiznává: "Zatím tento engine na nových konzolích nemáme ve fázi, kde bychom ho chtěli mít. Tudíž plnohodnotný, plně konkurenceschopný díl [série GRID pro PS4/X1] hned tak nevyjde a to delší čekání supluje právě Autosport."
Prý se ptali členů fanouškovské komunity, jestli hodlají přejít na nové konzole, a nikdo v místnosti se jim nepřihlásil, že by nějak v tomto směru spěchal. Ostatně právě komunitu uvádí výrobce jako hlavní důvod, proč se vlastně do GRID Autosport pustil.
"Některým lidem se nelíbilo, jak se GRID 2 vzdálil od konceptu jedničky soustředěním se na americké hráče, aby měl početnější publikum. To chceme nyní napravit a uspokojit i ty, kteří po mnoho let milují tituly od Codemasters," vysvětlil nám autor.
Není to tedy jen o tom návratu pohledu z kokpitu, který na rozdíl od dvojky nabídne hned dvě volby, nýbrž o udobření si všech, kteří před dvanácti měsíci odešli zklamáni.
Všechny zásadní kritizované vlastnosti GRID 2 prý proto budou v Autosport zlepšeny. Nemáme to ale zase chápat tak, že by se Codemasters za minulou hru styděli, jen říkají, že více myslí na hardcore komunitu: "Vrátíme se k DNA série, kterou je absolutní důraz na motoristický sport, bez prvků, které se tam nehodí. S vyladěním jízdního modelu nám radí i redaktoři časopisu Autosport a známí automobiloví fanoušci."
Premiérové souvislé video přímo z hraní GRID Autosport: