Proč TEĎ nebude Elite Dangerous na PS4?
David Braben to vysvětluje.
Když byla konverze vesmírného simulátoru včera ohlášena pro Xbox One - prý nebude nijak ořezaná, nýbrž plnohodnotným zážitkem - většina lidí to chápala tak, že to zase bude nějaká časově ohraničená domluva, něco jako u Rise of the Tomb Raider.
Jenže už povídání Phila Spencera z MS o blízkém přátelství a posezení s tvůrci naznačovalo, že za tím může být nějaká kulišárna, jak to nyní tvrdí GameSpot.
"Bylo to těžké rozhodování, obě konzole jsou výborné, ale vyhrálo to, že s Microsoftem spolupracujeme dlouhodobě," vysvětlil, proč tato konzolová exkluzivita vznikla.
Připomněl spolupráci na Zoo Tycoon pro X1, dále aktuální Screamride a jiné tituly. Díky nim vývojáři v britském studiu tuto konzoli důvěrně znají, na rozdíl od PS4, se kterou nemají moc zkušeností. Roli prý sehrálo i to, že odbyt X1 se po zlevnění dramaticky zvedl.
Ačkoli článek GameSpotu v perexu mluví o "vynechání PS4", samotný Braben to takto doslova nikde neřekl. Není tedy vyloučeno, že třeba příští rok slavnostně ohlásí i PS4 verzi, ale letos se podle všeho konat nebude. Na X1 se hráči vydají do vesmíru už o letních prázdninách.
UPDATE - David Braben se na to nemohl dívat, takže krátce poté uvedl vše na pravou míru na jeho Twitteru: "Elite Dangerous na X1 je pouze časová exkluzivita, později se hra objeví na PS4 i jinde". Nová kauza tak vyhasla dříve, než vůbec stihla propuknout, a GameSpotu píšeme jeden malý černý puntík.