Proč mělo Just Cause 4 slabší start?
+ dlouhý ocas digitálu Tomb Raidera.
Finanční výsledky vydavatele Square Enix za období končící 31. prosincem 2018 nejsou úplně ideální (PDF), avšak vynahradí to tržby z více než pětimilionového Kingdom Hearts v zimě.
Jedním z důvodů, proč na podzim došlo k meziročním poklesům většiny metrik, byl dle firmy nižší startovní prodej Just Cause 4, než očekávali. Kvůli tomu zatím nebyli schopni pokrýt náklady na vývoj takto velké hry. Nedařilo se také řadě MMO titulů či mobilním hrám.
Když se analytici zeptali vedení, proč to takhle dopadlo u Just Cause 4 i u zářijového Shadow of the Tomb Raider, posypalo si popel na hlavu:
"Hlavním důvodem nenaplnění očekávaného odbytu podle nás je, že hry nebyly dostatečně novým zážitkem, takže hráči si je nevybrali a raději sáhli po koupi spousty jiných titulů na velmi přeplněném trhu".
Square Enix nicméně podotkli, že význam startovních prodejů krabicovek klesá s tím, jak digitální verze zajišťují solidní prodeje i později od vydání, takzvaný dlouhý ocas odbytu. Příkladem budiž Shadow of the Tomb Raider, který před Vánocemi zaznamenal nárůst díky digitálu. Celkově toto poslední dobrodružství Lary Croft vyexpedovalo na trh 4,12 milionu kusů.
Startovní prodeje mají být důležité hlavně v tom, že se lidé dozvědí o existenci hry, proto musejí investovat do reklamy.
Co se týče budoucích plánů, máme se prý o chystaných titulech dozvědět před E3. Snahou výrobce je, aby bylo co nejméně času mezi oznámením a vydáním, které je potřeba mít dobře načasované, i odladěné hry.