Proč Lawbreakers selhali?
Nalezen viník + odepsání.
Pokud by se měla jmenovat fiaska loňského roku, nepochybně by mezi nimi byla arénová střílečka od CliffyB a Boss Key Productions. Nerozumějte tomu špatně, hra sklidila docela pozitivní recenze a nechyběly ji nápady, ale ve výsledku ji nikdo nechtěl hrát a počty hráčů zůstaly navzdory akcím na velmi nízkých hodnotách.
Nyní se vydavatel Nexon otevřeně ohlédl za důvody neúspěchu Lawbreakers na finanční konferenci po třetím čtvrtletí jeho fiskálního roku, který se jinak docela povedl (meziroční nárůst tržeb o třetinu).
"Výsledky hry nenaplnily naše očekávávání. Jedním z hlavních faktorů, proč pro ni bylo obtížné najít si publikum, je nástup PlayerUnknown's Battlegrounds," prohlásil CFO Shiro Uemura.
Načasování startu Lawbreakers proti PUBG se prý ukázalo být nešťastné, ale nikdo s tím nemohl dopředu kalkulovat, když se PUBG objevilo jako blesk z čistého nebe.
"Příchod PUBG učinil situaci na trhu first-person stříleček velmi obtížnou pro každého," dodal finanční ředitel, přestože jsou Lawbreakers svým stylem dost odlišnou hrou.
Důležitější než toto doznání je fakt, že Nexon hru již úplně odepsal, tzn. nebude se pokoušet ji nakopnout a vzkřísit. Nepočítá s žádnými dalšími náklady na Lawbreakers, ujistil akcionáře do budoucna s tím, že hodnota značky je vyšší než předpokládané cash flow. Na vývoj hry prý padla většina z dosažené Q3 ztráty ve výši 32 milionů dolarů, i kvůli výplatě odměn v předstihu.