Skip to main content

Proč jsou pro GTA 5 současné konzole nejvhodnější?

Rockstar vysvětluje nečekání na ty nové.

Každému, kdo se trochu orientuje v procesu vývoje her, muselo být dávno jasné, že Grand Theft Auto 5 bude určeno "jen" pro starou generaci konzolí a nikoli až pro tu novou. Už jen kvůli prostému faktu, že se rodí velmi dlouho, od let 2009-2010, kdy specifikace příští generace byly zahaleny ještě větší mlhou než středočeské ulice ala Silent Hill dnes večer. Jenže designové otázky se musely rozhodnout již tehdy, zvlášť u tak komplexní a rozlehlé hry, aby se pak vše nemuselo x-krát předělávat. Tzn. aby GTA 5 mohlo směřovat na příští konzole, dalo by se na něm začít dělat až letos a vyšlo by odhadem až tak ve 2015-2016. Nyní něco takového potvrdil i Rockstar v rozhovoru pro Famitsu.

"Jsme firma zabývající se tvorbou obsahu, nikoli hardwarem. Můžeme používat jen tu technologii, kterou máme v dané době k dispozici, a snažíme se příliš neřídit naše kroky podle hardwaru," řekl Dan Houser.

Zakladatel Rockstaru se pro vysvětlení souvislostí vrátil k příkladu GTA 4, které bylo jejich prvním pokusem o hru na nové platformě a HD grafice, avšak kvůli neznalosti konzolí prý byla počáteční část vývoje velmi složitá. Oproti tomu nyní jsou s PS3 a X360 důvěrnými kamarády, znají jejich možnosti, takže je pro ně mnohem snazší posunout hranice a nabídnout více zábavy.

"Všechny ty nejlepší hry vždy vychází až na konci životního cyklu konzolí, že? Podívejte se na GTA: San Andreas, které přišlo ve špičce cyklu PlayStation 2 a byla to díky tomu opravdu výborná hra. A nyní nastane podobně vhodné načasování pro GTA 5," uzavřel Houser.

Read this next