Proč že je Rise of the Tomb Raider xboxovou exkluzivitou?
"Přirozená evoluce partnerství".
Čím více se toho o příštím dílu Lary Croft ví, tím více se zvedá vlna odporu proti exkluzivnímu vydání na Xbox One a Xbox 360 letos o Vánocích. A časopis Game Informer se v rámci svého měsíčního pokrytí na tuhle otázku prostě nemohl tvůrců nezeptat, jelikož delší čekání na PS4 a PC verze bude pálit opravdu hodně lidí.
"Nezrodilo se to přes noc. Spolupráce Crystal Dynamics s Microsoftem začala už v roce 2008 s exkluzivními DLC pro Tomb Raider Underworld a poté pokračovala s premiérou Lara Croft and Guardian of Light v digitální letní akci na X360," připomněl šéf studia Darrell Gallagher.
V případě Rise of the Tomb Raider podle něj jde o přirozenou evoluci spolupráce obou firem, z níž bude těžit především samotná hra. A hodnota celé série je tak povýšena na úplně novou úroveň.
Jak známo, Microsoft zařídí marketing a distribuci, takže vývojáři mohou peníze, které by na tyto dvě oblasti padly, vložit do hry (takhle na férovku to řečeno v rozhovoru nebylo, ale nějak tak to asi bude). Ale zase to prý není tak, že bez Microsoftu by vůbec Rise of the Tomb Raider nemohl existovat, i kvůli jeho dvacetileté tradici a už 75 milionům prodaných kusů.
Zaměstnanci Microsoftu od začátku iniciativně pomáhají s vývojem, aby hra využila potenciál hardwaru Xbox One na maximum, a prý toto partnerství dosud funguje naprosto báječně.
Šéf Crystal Dynamics také pro Game Informer nevyloučil, že někdy v budoucnu se dočkáme hry i na jiných platformách, což je sympatický přístup, že zbytečně nevěší bulíky na nos. Zopakoval, že nyní se prostě soustředí pouze na X1+X360 (o port pro old-gen se stará externí studio, aby se s portem autoři nemuseli zdržovat). Avšak to, co bude následovat, budou řešit až po vydání hry na platformy Microsoftu díky této časově ohraničené exkluzivitě.