Proč jsou Project CARS 2 bez Denuvo?
+ technický rozbor.
Tomu říkáme slovo chlapa. Šéf studia Slightly Mad Studios se vyjádřil, proč v popozítří vycházejících Project CARS 2 (Alza.cz) nepoužili protipirátskou ochranu Denuvo, jak bývá poslední dobou u áčkových titulů dost v módě.
"Nemáme ve hře Denuvo. Zkoumali jsme ho v únoru a rozhodli jsme se, že je příliš restriktivní a akorát by otravovalo naše uživatele, takže jsme od tohoto nápadu upustili," uvedl v rozhovoru pro SpotTheOzzie.
Tyto závody, o nichž víte vše z recenze Michala Jonáše, přišly na přetřes u kolegů z Digital Foundry.
Nejlépe z konzolí šlapou logicky na PlayStation 4 Pro, kde seznam zlepšení zahrnuje: vyšší rozlišení 2560x1440, extra detaily na trati, zvýšenou úroveň detailů na autech, objektech u trati či trávě, vyšší rozlišení stínování a odrazů.
Oproti tomu na standardní PS4 a X1 mají potíže udržet hladkých 60 snímků za vteřinu, většinou jsou spíš někde mezi 40-50 fps. Vše totiž záleží na podmínkách závodu: počtu vozů na silnici, počasí, úhlu pohledu kamery, zda jste právě u zpomalení v zatáčce a dalších parametrech. Aby vám hra jela kloudně, chce to nastavit pokud možno na zataženo či jasno a jen šestnáct aut. Největším žroutem výkonu je samozřejmě déšť nebo sníh.
DF jinak Project CARS 2 chválí za technický pokrok oproti jedničce, díky komplexnější simulaci, lepší kvalitě obrazu s dynamickým framebufferem a různé prvky pro navození ještě lepší atmosféry.