Proč je PC verze Assassins Creed 4 zase až tou poslední?
"Nejprve musíme dokončit hlavní verze a pak teprve ty další."
Pamatujete, jak v minulých letech vždy UbiSoft hrál mrtvého brouka a PCčkáři pro něj byli takový obtížný hmyz, který mu ani nestojí za reakci? Prostě každý z dílů Assassins Creed na poslední chvíli potichu odložil, což se obvykle zjistilo z nějakého zastrčeného release-listu pro východní Evropu (EG v tom má solidní trackrecord), a jeho uvedení o pár měsíců později jen tak prošumělo, když mu nestálo ani za vydání obrázků či traileru.
Avšak tím, jak PC scéna a digitální distribuce nabírá na důležitosti, se i přístup tohoto výrobce dramaticky mění, když už poněkolikáté vysvětluje, proč si na čtyřku budeme muset počkat skoro o měsíc déle oproti PS3/X360 verzím. Tentokrát je to však o mnoho diplomatičtější vyjádření než nedávno.
"Všechno se odvíjí od toho, která verze hry je tou hlavní. Pokud by, řekněme, X360 verze byla tou primární master verzí, pak by bylo potřeba více času pro ty ostatní," poskytl školení hlavní designér Jean-Sebastien Decant pro Polygon a dává si při tom velký pozor, aby neprozradil, která platforma je tedy u AC4 tou hlavní.
Z toho důvodu pak PC verze Assassina bývá vždy tou poslední, na které se pracuje, zatímco jiné jsou hotové dříve. Je to také tím, že tvůrčí tým potřebuje několik dodatečných týdnů na vyladění hry a implementaci posledních úprav.
"Musíme zkrátka nejprve finálně dokončit jednu verzi a pak se teprve vrhnout na jiné, jinak to nejde," konstatuje vývojář. Čili až po zhotovení X360/PS3 hry se UbiSoft pustí do podoby na Xbox One, PlayStation 4 a PC. Dnešní nové video z plavby na lodi v AC4: